پیش بینی کاهش نرخ های ذرت، سویا، گندم و جو و افزایش بهای کلزا

پیش بینی کاهش نرخ های ذرت، سویا، گندم و جو و افزایش بهای کلزا
نرخ های جهانی سویا و گندم تا سه ماه آینده مجددا کاهش یافته و قیمت ذرت نیز با کاهش مواجه می شود اما بازار کلزا پر رونق خواهد شد.
یک مقام اقتصادی استرالیا ضمن اعلام این خبر افزود نرخ گندم که با قیمت گندم سخت در بنادر آمریکا سنجیده می شود در سال کشاورزی 2017-2016 با 5 دلار کاهش به هر تن 210 دلار می رسد که به مراتب پایین از هر تن 390 دلار در سال 2013 است.
این پیش بینی به رغم برآورد کاهش برداشت محصول در سه ماه آینده است. طبق پیش بینی جدید میزان برداشت گندم جهان با 19 میلیون تن کاهش به 720 میلیون تن خواهد رسید. اما در استرالیا به علت افزایش کاشت گندم محصول این کشور به بالاترین سطح در 3 سال گذشته به 24.5 میلیون تن می رسد.
برای ذرت، نرخ صادراتی از سواحل خلیج در آمریکا با 5 دلار کاهش به هر تن 160 دلار می رسد که پایین ترین قیمت در یک دهه گذشته است.
نرخ جو در بنادر فرانسه با 3 دلار کاهش به هرتن 177 دلار خواهد رسید. قیمت سویا نیز طبق پیش بینی مذکور هر تن 13 دلار تنزل می یابد و به هر تن 349 دلار می رسد.
میانگین قیمت کلزا در بندر هامبورگ ده دلار رشد می کند و به سطح هر تن 430 دلار می رسد که بالاترین سطح در سه سال گذشته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com