پاکستان ؛ ابراز نگرانی مرغداران در خصوص افزایش قیمت خوراک

پاکستان ؛ ابراز نگرانی مرغداران در خصوص افزایش قیمت خوراک
مرغداران ایالت خیبر پختنخوای پاکستان در خصوص افزایش بهای خوراک طیور و دانه های خوراکی در بازار داخلی ابراز نگرانی کردند .
آقای فاضل مالک رئیس اتحادیۀ مرغداری این ایالت اذعان داشت علیرغم کاهش شدید قیمت فراورده های نفتی طی چند ماه اخیر، بهای خوراک طیور طی چند وقت اخیر به شدت افزایش داشته که متعاقب آن بهای تولیدات مرغداری نیز افزایش یافته است.
یکی از تولیدکنندگان مرغداری، کارخانجات تولید خوراک را به خاطر اخذ هزینه های گزاف از مرغداران کوچک مقصر خواند و این عمل آنها را غیر منصفانه و غیرقانونی دانست.
رئیس اتحادیه مرغداران از دولت خواست تا هرچه زودتر تدابیری بیاندیشد و مرغداران را با مقادیر متناسبی خوراک تأمین کنند و  همچنین بهای گوشت مرغ فعلی موجود در بازار را کاهش دهند. وی ضمن ابراز نگرانی در خصوص ممنوعیت صادرات تولیدات مرغداری به ویژه به افغانستان که بزرگترین بازار برای پاکستان است، شماری از مرغداری های این ایالت را که دچار ورشکستگی و یا ضررهای گزاف شدند را برشمرد.
وی افزود : "علیرغم نقش مهم پاکستان در مرغداری جهان و رشد سریع آن در تولیدات کشاورزی، اکنون این کشور با مشکلات و چالش های زیادی مواجه است."

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com