ناامیدی در صادرات نیمچه گوشتی

ناامیدی در صادرات نیمچه گوشتی
آمریکا- بخش کشاورزی آمریکا- شرکت ERS (شرکت اطلاع رسانی در زمینه فروش حاصل از صادرات)، با تکیه بر وزن لاشه ها، گزارش ماه آوریل خود را منتشر کرد که اطلاعات آن از داده های بخش بازرگانی آمریکا جمع آوری شده است.
میزان واردات گوشت نسبت به پارسال 21 درصد کاهش یافت. مهم ترین دلیل کاهش واردات، کاهش 30 واردات محصول از استرالیا و کاهش 30 درصدی آن از نیوزیلند نسبت به آوریل سال 2015 بود (در کل 82.9 میلیون پوند از استرالیا و نیوزیلند وارادات انجام شده است).
کشور آمریکا 13 درصد بیشتر از کانادا، 7 درصد بیشتر از مکزیک و 29 درصد بیشتر از اروگوئه واردات دارد، این درحالی است که این سه کشور نسبت به سال گذشته 12 میلیون پوند افزایش واردات داشته اند.
در زمینه صادرات گوشت گاو، صادرات نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشت اما در مقایسه با پنج سال گذشته (سال 2010 تا 2014) همچنان به جنبش های فصلی خود ادامه داد.
صادرات به تایوان 27 درصد و به مکزیک 33 درصد بیشتر از صادرات در ماه آوریل سال 2015 بوده و حتی صادرات به کره جنوبی هم انجام شده است. صادرات به کانادا 7 درصد، به هنگ کنگ 37 درصد و به ژاپن 11 درصد کاهش داشته است.
کاهش صادرات به ژاپن ناامید کننده بود زیرا ژاپن در طول افزایش قیمت گوشت در آمریکا در دو سال اخیر، همچنان بازار قوی ای داشت. در عوض صادرات به چین افزایش داشت اما از آن سو صادرات به هنگ کنگ به دلیل سخت گیری ها در بازار خاکستری در تجارت میان چین و هنگ کنگ کاهش یافت.
صادرات مرغ های نیمچه گوشتی نیز یکی دیگر از بازارهای ناامیدکننده بود. در مقایسه با ماه آوریل سال 2015، صادرات نیمچه گوشتی ها 6 درصد کاهش داشته است و این حجم صادرات از ماه فوریه نسبتا ثابت بوده است.
صادرات مرغ های نیمچه گوشتی به آنگولا 41 در صد، به کانادا 28 درصد، به مکزیک 3 درصد و به کارائیب 27 درصد کاهش داشته است. اگرچه صادرات به چین 8 درصد، به هنگ کنگ 14 درصد و به عراق 126 درصد افزایش داشته است.
عموما صادرات پروتئین، به ویژه پروتئین گوشت جوجه، به چین و هنگ کنگ باعث افزایش بسیار زیاد قیمت های این مناطق می شود. به علاوه، صادرات آمریکا باید از کاهش اخیر ارزش دلار و افت مداوم قیمت ها در بخش های پروتئین بهره ببرد.
پویایی بازار از زمانی تغییر کرده است که ارزش دلار در سال 2015 افزایش یافت و به ویژه برای گوشت گاو قیمت ها بالاترین رکورد را داشته اند. اکنون بازار کند شده است اما به طور ثابت تلاش می کند تا از وضیت کنونی بازار دنیا و تقاضاها برای پروتئین بهره گیرد و هم زمان، برای بازگشتن به بازار رقابتی بین المللی تلاش کند.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com