مضرات استفاده از آنتی بیوتیک در خوراک طیور برای انسان

مضرات استفاده از آنتی بیوتیک در خوراک طیور برای انسان
مطالعات انجام شده در هند در زمینه استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک ها در صنعت طیور نشان می دهد مقاومت بدن نسبت به آنتی بیوتیک ها بالا رفته و منجر به ایجاد بسیاری از بیماری های مقاوم به درمان می گردد . 
این تحقیق که توسط مرکز علوم محیط زیستی در آزمایشگاه کنترل آلودگی انجام شد اثر شش نوع آنتی بیوتیک رایج (oxytetracycline, chlortetracycline, doxycycline, enrofloxacin, ciprofloxacin ، neomycin ) بر روی 70 نمونه مرغ را آزمایش و بررسی کرد . 
مدیر کل این مجموعه اظهار داشت که بسیاری از این آنتی بیوتیک های استفاده شده در صنعت طیور مهم و ضروری هستند اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مقاومت به آنتی بیوتیک ها بعنوان مثال سیپروفلوکساتین (ciprofloxacin) به سرعت در حال افزایش است.
درمان بیماری های مهلک مانند sepsis (نوعی عفونت خونی) ، ذات الریه ، و سل با آنتی بیوتیک fluoroquinolones به دلیل بالارفتن مقاومت این بیماری ها نسبت به این آنتی بیوتیک بسیار دشوار شده است. وی نسبت به استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک ها به عنوان محرک رشد هشدار داد، زیرا مرغدارها برای بدست آوردن وزن بیشتر و رشد سریعتر از آنتی بیوتیک ها در خوراک طیور استفاده می کنند.
با افزایش مقاومت بدن نسبت به آنتی بیوتیک ها، این دارو ها اثر خود را از دست داده و این بیماری های عفونی مقاوم به درمان می شوند.  
معاون مدیر کل این مجموعه به این موضوع اشاره کرد که کارشناسان بهداشت هند گمان می‌کنند که استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک ها در حیوانات دلیل افزایش مقاومت به دارو ها در هند باشد. اما دولت هند هیج اطلاعاتی در مورد استفاده از آنتی بیوتیک ها در کشور ارائه نمی‌کند چه برسد به اعلام شیوع مقاومت به انتی بیوتیک.
این مرکز از دولت درخواست کرد تا مجموعه ای از قوانین و مقررات در زمینه ممنوعیت استفاده از آنتی بیوتیک ها به عنوان محرک رشد در صنعت طیور را تصویب کند. هند تا بحال هیچ مقرراتی برای کنترل استفاده از آنتی بیوتیک ها و یا فروش این قبیل محصولات به صنعت دام وطیور تصویب نکرده است.

 
نظرات شما
  •  

    مجیداکبریان گفت : ۹۳/۰۵/۲۷

    سلام
    مقاله خوبی بود. هند تا به حال هیچ مقرراتی برای کنترل استفاده از آنتی بیوتیک ها وضع نکرده!!!
    ما کرده ایم؟
    چقدر اطلاع دارید گوشت قرمز یا سفیدی که امروز میخورید تا دیروز چندین دز از انواع آنتی
    بیوتیک ها را خورده است یا نه؟؟؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com