مرغداران پاکستان 6 - 7 میلیارد روپیه خسارت دیده اند !

مرغداران پاکستان 6 - 7 میلیارد روپیه خسارت دیده اند !
در 3 ماه اخیر مرغداران پاکستان در حدود 6 – 7 میلیارد روپیه خسارت دیدند که عوامل زیادی در این امر دخیل بود من جمله : هزینۀ بالای برق ، مالیات های سنگین ، کاهش تقاضا و عدم وجود تشویق و ایجاد انگیزه از سوی دولت برای این بخش.
رئیس اتحادیۀ مرغداران پاکستان آقای خالد سلیم مالک در این باره اظهار داشت : در صورت تداوم وضعیت به همین منوال، مرغداران مجبور به تعطیلی کار می شوند که عواقب بسیار بدی را به دنبال خواهد داشت. در طول 3 ماه گذشته، مرغ گوشتی با 45 روپیه / کیلوگرم خسارت، 140 تا 150 روپیه فروخته می شد و تخم مرغ نیز با 12 تا 18 روپیه / دوجین خسارت فروخته میشد که بسیار برای تولیدکنندگان سخت و طاقت فرسا بود. در حال حاضر نیز مرغداران بدون هیچ سودی در حال فروش محصولات خود هستند.
وی در ادامه از دولت خواست تا با توجه به این وضعیت به حمایت از مرغداران بشتابد. این درحالیست که هزینۀ تولید در برخی کشورهای همسایه و یا هند بسیار پایین است و پاکستان مجبور است از قوانین کشورهای همسایه پیروی کند تا بتواند در این بازار رقابتی حضور پیدا کند.
رئیس اتحادیۀ مرغداران پاکستان اذعان داشت اکثر مواقع گوشت مرغ به بهایی زیر قیمت تولید به فروش می رود. بنابراین دولت می بایست این شرایط سخت مرغداران را درک کرده و یک بستۀ حمایتی از این صنعت معرفی نماید که شامل وام بدون بهره باشد که به وسیلۀ آن مرغداران ورشکسته قادر به راه اندازی کسب و کار خود شوند.
خالد سلیم مالک در ادامه گفت : سهم بخش مرغداری در صنعت گوشت 40 درصد است و منجر به اشتغالزایی و درآمدزایی بیش از 1,800,000 نفر می شود. صنعت مرغداری پاکستان با 12 درصد رشد و 700 میلیارد روپیه سود سالانه ، تنها به دلیل عدم حمایت دولت ممکن است منجر به رکود این صنعت گردد.
بیش از 25 هزار فارم مدرن در مناطق روستایی سرتاسر کشور وجود دارد. این صنعت 1,220 میلیون کیلوگرم گوشت مرغ و در حدود 10 میلیارد تخم مرغ در سال تولید می کند.






 
نظرات شما
  •  

    محمدرضا گفت : ۹۴/۰۹/۰۴

    اخه مسولین ما از پاکستان عقب افتادن که.....

    پاسخ...
  •  

    مرتضی گفت : ۹۴/۰۹/۰۷

    شما کار به پاکستان نداشته باش بنویس مرغداران ایران چقدر خسارت دیدند به خاطر بازار کثیف ایران

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com