کشتار دسته جمعی طیور به دنبال شیوع انفولانزا در اتحادیۀ اروپا

کشتار دسته جمعی طیور به دنبال شیوع انفولانزا در اتحادیۀ اروپا
اتحادیۀ اروپا – به دنبال یافتن نمونه ای دیگر از انفولانزای طیور در یکی دیگر از مرغداریهای هلند ، یکی از فارم های پرورش اردک در انگلیس ، و شیوع در فارم های آلمان ،موج نگرانی سرتاسر اروپا را فرا گرفته است. 
این نمونه ها حاکی از شیوع بیماری مسری است که هیچ مرزی نمی شناسد و مستلزم تدابیر و اقدامات جامع تری از سوی اتحادیۀ اروپاست تا از شیوع گسترده تر بیماری و کشتارهای دسته جمعی طیور پیشگیری به عمل آورد. 
طی 11 سال گذشته، نمونه های متعددی از شیوع انفولانزای طیور در اتحادیۀ اروپا وجود داشته ؛ در سال 2003 و 2006 میلادی این بیماری منجر به کشتار دسته جمعی میلیون ها طیور در مرغداریها گشت و در حال حاضر این رخداد در مقیاسی کوچکتر در هلند و با کشتار 150 هزار مرغ تنها در یکی از روستاهای این کشور به وقوع پیوسته که البته معلوم نیست آغاز یک شیوع بزرگ و فراگیر باشد ! 
مدیر حمایت از رفاه دام در اروپا اظهار داشت : "لازم به ذکر نیست که شیوع بیماری دام نه تنها بر روی سلامت حیوان تأثیر می گذارد بلکه بر روی وضعیت اقتصادی و معیشت دامدار نیز تأثیرگذار است. بنابراین اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در تشخیص و پیشگیری از اینگونه بیماریهای دام و طیور لازم و ضروریست که من جملۀ آنها واکسیناسیون است."  


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com