کشف واکسن جدید نیوکاسل

کشف واکسن جدید نیوکاسل
فیصل آباد – محققین دانشگاه کشاورزی فیصل آباد واکسنی برای مبارزه با بیماری نیوکاسل در طیور طراحی کرده اند . این ویروس با از بین بردن طیور هر ساله میلیاردها روپیه خسارت به صنعت مرغداری این کشور وارد می سازد. 
این واکسن که از طریق کشت سلولی تولید می شود اولین واکسنی است که قادر به تحمل دما تا 26 درجۀ سانتیگراد است که در مقایسه، واکسن های وارداتی قادر به تحمل دمای بالای 8 درجه سانتیگراد نیستند و از مبدأ تا زمان استفاده بایستی در جای خنک نگهداری شوند.
این واکسن ها همچنین در مقایسه با نوع وارداتی آن، ارزان تر هستند و بنابراین هم به لحاظ قیمت و هم عدم نیاز به هزینه های لازم برای نگهداری در جای خنک بسیار مقرون به صرفه هستند.
صنعت مرغداری که دومین صنعت این کشور محسوب می گردد با سرعت رو به رشد است اما متاسفانه با تهدیدهای جدی نظیر بیماری نیوکاسل مواجه شده است . این ویروس در پاکستان بالای 20درصد طیور را ازبین برده و در برخی موارد پرورش دهندگان تمامی گلۀ طیور خود را از دست داده اند. 
واکسن جدید که Themo Vac نام دارد حتی در دمای معمولی اتاق تاریخ مصرف طولانی تری دارد و نه تنها در مصرف میلیاردها روپیه صرفه جویی می کند بلکه بازدهی و سودآوری پرورش دهندگان را نیز افزایش می دهد .  
  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com