کنترل اتوماتیک رطوبت موجود در خوراک

کنترل اتوماتیک رطوبت موجود در خوراک
در تولید خوراک دام ، کنترل و اندازه گیری دقیق رطوبت موجود در خوراک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چراکه نه تنها منجر به ارتقاء کیفیت تولید می گردد بلکه هزینۀ تولید را نیز کاهش می دهد و همچنین سودآوری را افزایش می دهد.
اگرچه حداکثر میزان رطوبت موجود در خوراک توسط استانداردهای مربوطه تعیین می گردد، اما معمولاً میزان واقعی آن بسیار کمتر است . و این امر به این خاطر اتفاق می افتد که اندازۀ رطوبت موجود در خوراک بستگی به عوامل زیادی دارد و به منظور پیشگیری از وجود رطوبتی بالاتر از میزان استاندارد، تولیدکنندگان بایستی یک حاشیۀ ایمنی را در نظر بگیرند.
 
نتایج به دست آمده از آزمایش اولیه
آزمایشات نشان داده که دقت این فرایند توسط سیستم Buhler Multi-Online NIR تنها ممکن است 3 / 0 درصد خطا داشته باشد. دستگاه اندازه گیری NIR مستقیماً درون میکسر و یا در قسمت فوقانی قیف مانند آسیاب نصب می شود . سیستم افزودن آب که در طول پروسه ، میزان رطوبت لازمه را به طور اتوماتیک می سنجد، با افزودن آب یا محلول های آبی مکمل به درون میکسر، میزان رطوبت لازم را تعیین می کند.
به منظور افزایش میزان جذب رطوبت و ماندگاری بیشتر محصول، می توان مکملی را به نسبت 5 / 0 – 3 درصد به آب افزود.
آزمایش های به عمل آمده تاکنون حاکی از این بوده که این سیستم در کاهش هزینۀ تولید و افزایش سودآوری به تولیدکنندگان کمک چشمگیری داشته است. چرا که با پیشرفت و استفاده بیشتر از سیستم های خودکار و همچنین با کاهش مواد خام اولیه و مصرف انرژی کمتر، احتمال خطا نیز کمتر شده است.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com