کاهش واردات سویا از سوی چین برای اولین بار در 15 سال اخیر

کاهش واردات سویا از سوی چین برای اولین بار در 15 سال اخیر
سایت تحلیل و پیش بینی Oil World تخمین زده است که فصل آینده بعد از 15 سال و برای اولین مرتبه واردات سویا از سوی چین کاهش می یابد زیرا دولت این کشور تصمیم دارد فروش ذخایر و محصولات داخلی را افزایش دهد.
یک پژوهشگر آلمانی در گزارش خود گفته است که حمل کالای بزرگترین شرکت وارداتی به چین با 4 درصد کاهش به 80 میلیون تن در 12 ماه خواهد رسید. این کاهش از ماه اوت آغاز خواهد شد. سایت تحلیلی Oil World گفته است که دولت حدود 4.3 میلیون تن از ذخایری را که در سال های گذشته انبار کرده است به فروش خواهد رساند.
محققان می گویند انبارهای چین اشباع شده است و واردکنندگان در هفته های اخیر ترجیح داده اند که از نهاده های موجود در انبار استفاده کنند. به دلیل افزایش 22 درصدی قیمت محصولات آمریکا، قیمت ها در چین امسال افزایش داشته است و خوراک سویا که محصول جانبی برای خوراک حیوانات است در حال افزایش 38 درصدی است. کشاورزان چینی احتمالا فصل آینده بیش از یک چهارم محصولات خود را به فروش خواهند رساند.

میزان فروش دولت
دولت پیشنهاد کرده است است که در 15 ژوییه سال جاری میلادی حدود 300 هزار تن سویا از ذخایر موجود در انبار فروخته شود؛ اکثر این سویاها نیز برای تهیه روغن و محصولات خوراکی استفاده خواهد شد. سایت تحلیلی Oil World پیش بینی کرده است که واردات چین در ماه های ژوییه، اوت و احتمالا سپتامبر کاهش چشمگیری خواهد داشت.
به علت سیل هایی که در آرژانتین اتفاق افتاد قیمت های سویا تا حدودی افزایش یافته است و صادرکنندگان آمریکایی باید کمبود تامین از سوی آرژانتین را در روزهای باقی مانده سال جاری جبران کنند. ماه آینده برای رشد صادرات آمریکا بسیار حساس خواهد بود و پیش بینی ها حاکی از آن است که به علت گرمای شدید و خشکسالی کاشت و برداشت محصول دشوار خواهد بود.
سایت Oil World همچنین گفته است که باید دید واردکنندگان چینی تا چه میزان اجازه می دهند که واردات کالا ممنوع باشد و با این اوضاع نابسامانی که آمریکای جنوبی و آمریکا در تامین دارند، باید دید که چه زمانی خرید محصولات از سوی چین دوباره افزایش خواهد یافت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com