کاهش بی سابقۀ واردات گوشتی در روسیه

کاهش بی سابقۀ واردات گوشتی در روسیه
طبق آخرین آمارها علیرغم توافقات تجاری ، واردات گوشت به روسیه در اولین ماه سال به یک پنجم افت داشته است. کارشناسان تحریمات وضع شده از سوی روسیه را عامل ندانستند و کاهش ارزش روبل روسیه را از دلایل این امر دانستند هرچند که بر این باورند که کاهش در واردات می تواند به نفع تولیدکنندگان داخلی باشد.
مجموع واردات گوشت روسیه در ژانویۀ 2015 میلادی به 10.200 تن می رسد ؛ واردات گوشت گوساله با 2 / 5 برابر کاهش به 1.790 تن و واردات گوشت طیور با 6 / 1 برابر کاهش به 5.800 تن رسید . 
اتحادیۀ ملی تولیدکنندگان گوشت روسیه اذعان داشت در نیمۀ دوم سال 2014 میلادی واردکنندگان به طور متوسط 1 دلار/کیلوگرم خسارت داشتند که در مجموع 300 میلیون دلار خسارت دیده اند.
رئیس اتحادیه افزود : "علیرغم کاهش در واردات، کمبودی در بازار گوشت داخلی وجود ندارد. در وهلۀ اول، افت قدرت خرید مردم منجر به کاهش مصرف گوشت شد . در وهلۀ دوم، به دنبال سرمایه گذاری های اخیر در پروژه های تأسیس کارخانجات تولیدی جدید تولیدات داخلی نیز رشد یافت. متوسط رشد تولید در بخش مرغداری و خوک در سال 2014 میلادی 6% بود که انتظار می رود در سال 2015 نیز به همین منوال باشد."

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com