گوسفند گمشدۀ استرالیایی با پشم هایی به ارزش 30 ژاکت !!

گوسفند گمشدۀ استرالیایی با پشم هایی به ارزش 30 ژاکت !!
استرالیا / کانبرا – گوسفند بزرگ پشمالوی استرالیایی که در دشت های اطراف استرالیا یافت شد ، وقتی که پشم چینی شد 40 کیلوگرم یعنی معادل با 30 ژاکت بافتنی ، پشم داد و تقریباً نیمی از وزنش را از دست داد !
Tammy Ven Dange از سازمان استرالیایی "حمایت از حیوانات در مقابل خشونت" RSPCA در نظر دارد تا این رقم را به عنوان رکورد در گینس به ثبت برساند . رکورد پیشین 27 کیلوگرم بوده است. وی که نام Chris را برای این حیوان برگزیده عنوان داشت : حال عمومی این حیوان پس از پشم چینی خیلی خوب گزارش شده و وزن کنونی Chris به 44 کیلوگرم یا نصف وزن قبلی اش رسیده است! 
Chris در زمین های جنگلی و مسطح خارج کانبرا و چندین کیلومتر دورتر از نزدیکترین فارم یافته شد . سپس به سازمان "حمایت از حیوانات در مقابل خشونت" RSPCA تحویل داده و در آنجا با کمک داروی بیهوشی توانستند این حیوان را پشم چینی کنند.
Ven Dange می گوید : وقتی اولین بار Chris را دیدیم به دلیل حجم زیاد پشم بدن، به سختی قادر بود بلند شود و راه برود . به هنگام پشم چینی هم متوجه عارضه های پوستی بر روی بدنش شدیم که اگر یافته نمی شد احتمالا تا چند هفتۀ دیگر منجر به از بین رفتن او می شد.
مرینوس های استرالیایی به خاطر پشم خوبی که دارند پرورش می یابند و سالی یک بار پشم چینی می شوند که معمولاً بطور متوسط پشم هر کدام به 5 کیلوگرم می رسد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com