درخواست پاک‌سازی نام ایران از کشورهای دارای آنفلوآنزا

درخواست پاک‌سازی نام ایران از کشورهای دارای آنفلوآنزا
 با وجود اینکه قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر به‌دلیل بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان، مازاد تولید و موانع صادراتی رو به کاهش است، اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار میهن برنامه‌ای برای خرید مازاد ندارد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار میهن درباره برنامه‌های این اتحادیه برای حوادث پیش‌آمده در بازار تخم‌مرغ گفت: این اتحادیه همچنان مدیریت تولید را در درجه نخست برنامه‌های خود قرار داده است و برای حذف مرغ‌های پایان دوره و رفع موانع صادراتی تخم‌مرغ تلاش می‌کند.
رضا ترکاشوند افزود: از آنجا که در سایت سازمان جهانی بهداشت (OIE) اسم ایران به‌عنوان کشوری که آنفلوآنزای پرندگان در آن مشاهده و آورده شده، لازم است اقدامات لازم برای پاک‌سازی از سوی سازمان دامپزشکی انجام شود تا به‌زودی شاهد پاک بودن این منطقه در فهرست این سازمان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: قیمت تخم‌مرغ با توجه به فصل رو به کاهش بود و بروز بیماری آنفلوآنزا باعث کاهش بیشتر آن شد، اما صادرات این محصول می‌توانست راه توازنی باشد برای مازاد تولید که در حال حاضر با محدودیت‌هایی همراه است.
محدودیت‌های صادراتی تخم‌مرغ 100 درصدی نیست
مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار میهن با اعلام اینکه محدودیت‌های صادراتی در حال حاضر به‌صورت 100 درصدی اجرا نمی‌شود، ادامه داد: متقاضیانی از کشور عراق هستند که تخم‌مرغ سالم ایرانی را از روش‌های مختلف به این کشور صادر می‌کنند.
ترکاشوند تصریح کرد: از نظر این اتحادیه، تخم‌مرغ‌های صنایع مربوطه سالم بوده و هیچ مشکل بهداشتی و بیماری ندارد، اما باید تلاش شود که اسم ایران از بین کشورهای دارای آنفلوآنزا پاک شود تا راه‌های صادراتی بیشتری باز شود.
وی از ادامه خریداری مرغ‌های پایان دوره خبر داد و یادآور شد: تاکنون بیش از یک میلیون قطعه مرغ پایان دوره خریداری شده و همچنان ادامه دارد.
ترکاشوند تأکید کرد: بخشی از مرغ‌های پایان دوره خریداری‌شده در بازار مصرف به فروش رفته است و مشکل خاصی از لحاظ خرید و انبار کردن این مرغ‌ها نداریم.
وی درباره تخم‌مرغ که ممکن است در آینده از لحاظ افزایش تولید بحرانی شود، اظهار داشت: تاکنون برنامه‌ای برای خرید مازاد تخم‌مرغ در دستور کار نیست، زیرا کماکان این محصول از بازار در حال خروج است، هرچند که قیمت آن همچنان پایین است.
گفتنی است، عده‌ای از نمایندگان مجلس در پی بروز بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در چند روستای استان مازندران، غفلت سازمان دامپزشکی را مهم‌ترین عامل بروز این بیماری معرفی کرده‌اند و می‌گویند هرچند در چند ماه گذشته که کشورهای اطراف همچون ترکیه درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان بودند، باید هوشیاری بیشتری نسبت به راه‌های ورود این بیماری از طریق همسایگان به کشور می‌شد، اما مسئولان این سازمان بارها اعلام کرده‌اند که نظارت‌های بهداشتی در تمامی کشور در حال انجام بوده و پایش‌های دوره‌ای آنفلوآنزا انجام می‌شده است./
 
نظرات شما
  •  

    sabghat گفت : ۹۴/۰۴/۱۰

    به طرف افغانستان بندشده

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com