درخواست حذف مالیات نهاده ها برای نجات صنعت طیور

درخواست حذف مالیات نهاده ها برای نجات صنعت طیور
غنا- مرغدارن منطقه Ashanti نسبت به قیمت بالای نهاده ها اعتراض کردند. بنابه گفته آنان این امر بر روی کسب و کار آنان اثر منفی گذاشته است . این موضوع با کاهش ارزش سدی (واحد پول غنا) وخیم تر شده است . 
به گزارش رسانۀ Joy News بالارفتن قیمت دلار مساله ای جدی است. قیمت سویای محلی که در ماه مارس (فروردین ماه) 75 سدی(واحد پول غنا) بود اکنون به 120 سدی رسیده است. کنسانتره که 140 سدی قیمت داشت به 210 سدی افزایش پیدا کرده است . 
این مشکل که از دیرباز ادامه داشته، به ورشکستگی بسیاری از مرغداران منتهی شده است . در اوایل سال 1990 حدود 95 درصد از گوشت مرغ مصرفی تولید داخلی بود ولی اکنون فقط 10 درصد گوشت مرغ مصرفی در داخل تولید می شود و دولت فقط در سال 2013 در حدود 169 میلیون دلار برای واردات گوشت مرغ هزینه کرده است . 
از سوی دیگر، مرغداران به عدم حمایت دولت از صنف خود شکایت دارند . عدم تامین منابع مالی، شیوع بیماری ها ، نرخ بالای سود وام بانکی، هزینه پایین تر محصولات وارداتی ، عدم وجود کارخانجات فرآوری کننده و از همه مهم تر عدم حمایت دولت در بخش یارانه از مشکلات پیش روی مرغداران ذکر شده است. آنها حذف مالیات نهاده ها را  راهی برای جبران نوسانات دلار در بخش زیرسازی این صنعت می دانند. 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com