ده کشور برتر تولیدکننده ی ذرت

ده کشور برتر تولیدکننده ی ذرت
ده کشور هستند که 85 درصد کل ذرت جهان را تولید می کنند. اگر شما در هر کدام از شغل هایی هستید که برای تغذیه ی حیوانات در مزرعه با ذرت سر و کار دارد، این فهرست برای استفاده ی شما تهیه شده است.
ذرت شاید معروف ترین غله ی مورد استفاده در رژیم های غذایی دام و طیور باشد. تولید جهانی این محصول نزدیک به 1000 میلیون متریک تن بوده که بیش از 35 درصد از این میزان در آمریکا تولید می گردد. ذرت در آمریکا در منطقه معروفی که کمربند ذرت نامیده می شود تولید می گردد، این منطقه در بخش غرب میانه ی کشور واقع شده و ایالت هایی همچون ایلینویز، اهایو، نبراسکا، کانزاس، ایندیانا، میشیگان، مینه سوتا و میسوری در آن واقع شده اند.
چهار ایالت برتر (آیووا، ایلینویز، نبراسکا و مینه سوتا) بیش از نیمی از کل ذرت تولیدی آمریکا را تامین می کنند. برخی از بهترین دانشگاه های تخصصی کشاورزی و علوم دامی در این ایالت ها قرار دارند.
چین دومین تولیدکننده ی بزرگ ذرت در فاصله ی رقابتی نزدیکی با آمریکا به تولید ذرت می پردازد. مطابق آمار منتشر شده توسط  وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، انتظار می رود چینی ها 23 درصد کل محصول جهانی ذرت را در سال کشاورزی 2015 /  2016 تولید کنند. بی شک، این آمار سال به سال افزایش خواهند یافت چرا که صنعت غذایی چین و بخش تولیدات دامی این کشور به طور روزافزون مزایای استفاده از ذرت را نسبت به دیگر منابع انرژی بیشتر شناسایی می کنند.
برزیل و اتحادیه  اروپا در یک طبقه جا می گیرند، هر کدام از این ها کمی بیش از 7 درصد تولید جهانی را در اختیار دارند در حالی که مابقی شش کشور دیگر کمتر از 13 درصد در مجموع تولید دارند.
بنابراین ما چهار باشگاه عمده پیش روی خود داریم: آمریکا و چین رهبران جهانی هستند، برزیل و اتحادیه ی اروپایی کشورهای عمده ی تولیدکننده و مابقی شامل شش کشور دیگر (اوکراین، مکزیک، آرژانتین، هند، کانادا و روسیه) تولیدکنندگان بزرگ به حساب می آیند و دیگر کشورها را می توان در دسته ی کوچکی جا داد.
نقشه ی تهیه شده توسط  وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) تحلیلی بسیار مفید ارائه می کند که نشان دهنده ی پیش بینی تولید این محصول برای سال کشاورزی 2015 /  2016  برای هر کشور است.
اکنون، این پرسش پیش می آید که صرف نظر از وجود یک دیدگاه کاملا دانشگاهی، چرا این امر تا این اندازه اهمیت دارد؟

 فهرست زیر دربرگیرنده ی پنج دلیل مناسب است در این باره که چرا باید این فهرست را همیشه در دسترس خود نگه دارید:
1. اگر کار شما پشتیبانی و عرضه به تولیدکنندگان ذرت است (بسیاری از این دسته ها تولیدکننده ی دام و طیور نیز هستند)، دانستن این نکته اهمیت دارد که در چه قسمتی از بازار باید متمرکز شویم. شاید نیاز است که در جستجو و یافتن یک بازار در حال پیدایش باشید یا اینکه نه، بر روی بازارهای بزرگ متمرکز شویم.
2. اگر کسب و کار شما خرید ذرت است، دانستن این نکته مهم است که در کجا می توانید خرید ارزان را انجام دهید. اما اغلب خرید ارزان متعلق به محصولاتی است که کیفیت پایین دارند و بنابراین همیشه راه درست خرید ارزان نیست. هنگامی که مساله ی مایکوتوکسین  mycotoxin در میان باشد، باید به دقت این فهرست را زیر نگاه خود داشته باشید تا ببینید وجود مایکوتوکسین mycotoxin در چه سالی و در کدام کشور متغیر بوده است.
3. اگر کار شما پژوهشی است، دانستن این نکته مهم است که در کجا بودجه های بهتری وجود دارد و همچنین ایده ها و اندیشه ها از کجا می آیند تا از دوباره کاری جلوگیری شده و از شرایط محلی و منطقه ای بهترین استفاده انجام گیرد.
4. اگر کار شما تغذیه ی دام و یا طیور  یا ذرت است، باید بدانید تکنولوژی های جدید کدام ها هستند چرا که ذرت یک عنصر چند بعدی است که پیوسته در حال گسترش و توسعه می باشد.
5. اگر کار شما تنها تولید خوراک دام و طیور است، باید بدانید که این تولیدکنندگان بزرگ، که خود آن ها نیز بزرگترین استفاده کنندگان از ذرت نیز هستند، چگونه  ذخیره سازی و انبارکردن را انجام می دهند و چگونه این محصول را آسیاب می کنند.
از هر دیدگاهی که بنگرید، داشتن آگاهی بیشتر درباره ی ذرت، همیشه سودمند است چرا که این عنصر غذایی چیزی حدود 60 درصد از کل رژیم غذایی دام و طیور را تشکیل می دهد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com