دامپروری بیشتر از مرغداری به محیط زیست آسیب می زند

دامپروری بیشتر از مرغداری به محیط زیست آسیب می زند
تحقیقات اخیر نشانگر این است که گاوداری ده برابر بیشتر از مرغداری به محیط زیست آسیب می زند . این تحقیق در مجموعه مقالات آکادمی علوم ملی منتشر شده ،نشان داده که گله های گاو 28 برابر به زمین بیشتری نیاز داشته و 11 برابر بیشتر از صنعت مرغداری ، آب مصرف می کنند .
گاو در بین دیگر حیوانات پرورشی، بیشترین مصرف از منابع طبیعی را دارد . 
نویسنده این مقاله به این موضوع تاکید کرد که مصرف گوشت گاو باید در ایالات متحده کاهش پیدا کند ،بنا به اظهارات وی هفت درصد از کل کالری مصرفی را گوشت گاو دربر گرفته است .در حالی که گاوداری ها به عنوان آسیب رسان محیط زیست شناخته شده اند نویسندگان این مقاله می گویند که برای اولین بار با جزئیات به این امر پرداخته اند .
برای دستیابی به یک نتیجه گیری دقیق ، نویسندگان این مقاله بیش از یک دهه داده های مربوط به زمین ،تغذیه و کود های مصرفی را جمع آوری کردند .آنها در محاسبات خود به این نتیجه دست یافتند که به ازاء هر 10 کالری که به مرغ خورانده می شود انسان فقط 1 کالری آنرا جذب می کند این در حالی است که این میزان برای گوشت گاو 4 برابر بیشتر اعلام شده است .
این تحقیق همچنین نشان داد که  گاوداری ها میزان قابل توجهی بیشتر از دیگر محصولات دام و طیور ،محیط ریست را آلوده می کنند این میزان شامل 5 برابر گاز گلخانه ای بیشتر و 6 برابر واکنش های نیتروژنی بیشتر است .
هرچند که در این تحقیق از اطلاعات جمع آوری شده آمریکا استفاده شده است اما پژوهشگران اروپایی از تطبیق این داده ها در این قاره خبر داده اند زیرا تعداد گاوداری در این قاره بیشتر از دیگر محصولات دامی است هر چند که تولید کنندگان فرآورده های لبنی نقش بزرگ تری ایفا می کنند .دلیل اصلی این امر این است که گاوها مبدل های ناکارامد انرژی هستند .به دلیل خاصیت نشخوارکنندگی که دارند طیف وسیعی از گیاهان وغلات را مصرف می کنند .
استاد راهنما این مقاله پروفسور Gidon Eshel از دانشکده Bard در نیویورک در گفتگو با بی بی سی به این نکته اشاره کرد که ما به دنبال قطع مصرف گوشت گاو نیستیم بلکه می خواهیم میزان آسیب های ناشی از این صنعت را به محیط زیست کم کنیم . ولی حقیقت امر این است که با حذف گوشت گاو و افزایش بهره وری با جایگزین کردن آن با فرآورده های حیوانی مانند تخم مرغ ، می توانیم بیشتر از محیط زیست حفاظت کنیم. 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com