چشم انداز مثبت به بازار گوشت جهان

چشم انداز مثبت به بازار گوشت جهان
به گزارش سازمان فائو، چشم انداز بازار گوشت جهان بسیار مثبت برانداز می شود. 
در سال 2014 میلادی ، به دنبال تغییر کاربری فارم های پرورش گوسفند به فارم های پربازده گاو شیری و کاهش تعداد گله ها، بهای گوشت گوسفندی در برخی کشورها افزایش داشت.
چشم انداز بازار گوشت به دنبال کاهش بهای غلات و نهاده ها در دورۀ مورد نظر (تا سال 2024 میلادی) که بسیار در سودآوری پرورش دهندگان تأثیرگذار است، بسیار مثبت ارزیابی می گردد. به دنبال افزایش سودآوری ، انتظار می رود که تولیدات به ویژه در بخش مرغداری افزایش یابد .
پیش بینی می شود که تا سال 2024 میلادی، بهای گوشت گاو تا 4900 دلار/تن وزن لاشه افزایش یابد در حالیکه قیمت جهانی گوشت گوسفندی و طیور به ترتیب تا 4350 دلار/تن و 1550 دلار/تن افزایش خواهد یافت.
در واقع، بهای گوشت علیرغم آنکه بالاتر از دهۀ پیش است اما در مقایسه با قیمت های بالای اخیر، روندی کاهشی را خواهد داشت. تولیدات گوشتی جهان طی دهۀ گذشته تقریباً 20 درصد رشد داشت که عمدتاً ناشی از تولیدات در بخش مرغداری (و گوشت خوک) بوده است. طی دهۀ آتی ، تولیدات گوشتی جهان نرخ رشد آرام تری خواهند داشت و در سال 2024 میلای 17 درصد بیشتر از رشد تولیدات در دورۀ پایه (14 – 2012 میلادی) خواهد بود.
تا سال 2024 میلادی، بیش از نیمی از افزایش در تولیدات گوشتی به بخش مرغداری تعلق دارد. انتظار می رود که سرانۀ مصرف گوشت جهان تا سال 2024 میلادی، به 5 / 35 کیلوگرم برسد .
در واقع انتظار می رود که رشد مصرف در کشورهای توسعه یافته آرام تر از کشورهای در حال توسعه – که رشد سریع جمعیت و شهرنشینی از عوامل مهم در رشد مصرف در آنهاست – باشد.
 
نمودار قیمت های جهانی گوشت 
 
 

بیشترین رشد تقاضا برای واردات از سوی آسیا خواهد بود و به دنبال آن نیز افریقا قرار دارد.
اگرچه انتظار می رود که تا سال 2024 میلادی نیز کشورهای توسعه یافته همچنان بیش از نیمی از صادرات گوشتی جهان را داشته باشند اما (در مقایسه با سال 14-2012 میلادی) سهم آنها در صادرات گوشتی جهان رو به کاهش است.
انتظار می رود که سهم برزیل از صادرات جهان بر روی همان رقم 21 درصد باقی بماند.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com