برزیل صادرات تخم مرغ به کشورهای عربی و گوشت مرغ به روسیه را افزایش می دهد

برزیل صادرات تخم مرغ به کشورهای عربی و گوشت مرغ به روسیه را افزایش می دهد
بر اساس اعلام وزارت توسعه ، صنعت و بازرگانی خارجی برزیل ،صادرات تخم مرغ برزیلی به کشورهای عربی با  فروشی به ارزش 5 / 16 میلیون دلار برای سال جاری تا پایان آگوست (10 شهریور) در مقایسه با سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است . 
امارات متحدۀ عربی ، عربستان سعودی ، بحرین و سودان از جمله کشورهای عربی وارد کنندۀ تخم مرغ از برزیل بودند . 
آقای Ricardo Santin ، معاون اتحادیۀ پروتئین حیوانی برزیل یکی از دلایل این افزایش را یافتن جایگزینی برای کشور آنگولا که سومین واردکنندۀ بزرگ برزیل بود ، عنوان کردند . علاوه بر این برزیل به راهیابی به کشورهای عربی خاورمیانه تاکید دارد. 
وی افزود : "توجه اولیۀ ما در سال 2015 میلادی بر روی خاورمیانه خواهد بود چراکه این کشورها تاکنون هم از اصلی ترین واردکنندگان و خریداران گوشت و تولیدات مرغداری ما بوده اند و قطعا در زمینۀ تخم مرغ برزیلی هم به همین منوال خواهند بود . "
از آغاز سال تا پایان آگوست ، اگرچه امارات بزرگترین کشور عربی واردکنندۀ تخم مرغ برزیلی بوده است اما ونزوئلا با 3 / 10 میلیون دلار واردات و 23 درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته ، بزرگترین واردکننده محسوب می گردد. عربستان سعودی نیز با افزایش 15 برابری واردات تخم مرغ برزیلی و به ارزش 3 / 3 میلیون دلار، در میان کشورهای عربی مقام دومین وارد کنندۀ بزرگ را از آن خود کرد. 
به گفتۀ آقای Santin به دنبال تحریمات اخیر روسیه نیز ، در نیمۀ اول سال تاکنون ، برزیل به طور متوسط 5000 تن تولیدات مرغداری در ماه به روسیه صادر کرده که در ماههای اخیر به 8000 تن افزایش یافت و در دو هفتۀ اول سپتامبر (ماه جاری) به 8100 تن رسید که احتمالا تا پایان همین ماه به 20 هزار تن هم خواهد رسید . 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com