برزیل در سدد یافتن بازارهای صادرات جدید برای سال 2015

برزیل در سدد یافتن بازارهای صادرات جدید برای سال 2015
به دنبال صادرات چشمگیر برزیل در سال 2014 میلادی ، برزیل در سدد  یافتن بازارهای صادراتی بیشتر است . طبق  گزارشات ، صادرات این کشور در سال گذشته  به 2 / 7 میلیارد دلار رسید که از نظر اعتباری نسبت به سال پیش از آن 7 / 7 درصد افزایش و به لحاظ حجم با 3 / 3 درصد رشد به 56 / 1 میلیون تن رسید.
اما در ماه ژانویۀ 2015 میلادی، فروش با 23 درصد افت به 426 میلیون دلار (96 هزار تن) رسید و از نظر حجم و تناژ 26 درصد کاهش داشت.
به گفتۀ کارشناسان به دلیل تحریمات روسیه و نیز به دلیل عدم توزیع تعرفه های گمرکی جدید به واردکنندگان، این کاهش دور از انتظار نبود .
برای صنعت گوشت برزیل ، هنگ کنگ با 29.748 تن واردات در ماه گذشته، از هر دو نظر حجم و اعتبار از مقاصد صادراتی اولیه محسوب می شود. مصر با 20.606 تن دومین مقام را دارد.
در مقایسه با این دو، روسیه با 9.263 تن از نظر حجم سومین مقام را دارد و به دنبال آن اتحادیۀ اروپا با 8.761 تن واردات گوشت برزیلی در مقام چهارم قرار دارد.  
اما از نظر رشد بازار، امریکا از نظر اعتباری با 170 درصد رشد و از نظر حجم و تناژ با 127 درصد افزایش در جایگاه پنجم قرار دارد.
درحالیکه تحریمات عربستان سعودی و ژاپن خاتمه یافته است، برزیل به دستیابی مجدد به بازار چین نیز امیدوار است. همچنین در راستای توسعۀ بازار صادرات خود برزیل در نمایشگاه Gulfood دبی نیز که در اوایل این ماه برگزار شد حضور داشت.
کارشناسان برزیلی اذعان داشتند کشورهای عربی از بازارهای اصلی گوشت برزیلی محسوب می شوند و طی 10 سال گذشته ، فروش به این کشورها به 2 برابر افزایش یافته است و همچنان هم پتانسیل رشد بیشتر را دارند.     

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com