بازگشت مجدد آمریکا به جایگاه جهانی خود در بازار مرغ

بازگشت مجدد آمریکا به جایگاه جهانی خود در بازار مرغ
نیویورک- رابوبانک، شرکت خدمات مالی هلندی و چندملیتی ، در گزارش سال 2016 خود اعلام کرد آمریکا به بسیاری ازبازارهای طیور برگشته است و در نتیجه صادر کنندگان باید منتظر رقابتی شدید در تجارت طیور باشند.
شیوع بیماری آنفولانزای مرغی که سال 2014 آغاز شد بیش از 48 میلیون پرنده را تا ماه ژوئن 2015 تلف کرد. امور تجارتی طیور در 14 ایالت آمریکا تحت تاثیر شیوع این بیماری قرار گرفت. اما بازیابی سریع صنعت پرورش طیور آمریکا  و حمایت از صادرکنندگان سیستم دفاعی این صنعت را به نمایش گذاشت.
رابوبانک در گزارش خود نوشت که برزیل و اتحادیه اروپا به شدت از طریق قیمت های انحصاری، از بازار دفاع می کنند و قیمت های مربوط به محصولات مرغداری بیش از 20 درصد کاهش داشته است.
نان- درک مولدر (Nan-Dirk Mulder)، تحلیل گر ارشد پروتئین حیوانی می گوید: "به نظر ما این وضعیت ادامه پیدا می کند، کمبود تامین در آسیا و مکزیک تاثیراتی منفی بر قیمت سهام خواهد گذاشت...خارج از بحث این رقابت ها، شرایط بازار مناسب است- در بازارهای دارای تعادل، کمپانی ها ارزش ویژه ای دریافت می کنند".
اندونزی، هند و آفریقای جنوبی در حال حاضر سود سهام خوبی را ایجاد می کنند؛ رابوبانک در گزارش خود گفت که اندونزی بهره خوبی از  برنامه انتخابی خود برده است و پدیده ال نینو نیز تاثیر زیادی بر تامین طیور در آفریقای جنوبی گذاشته است. رابوبانک گفت استراتژی کلیدی برای مکزیک، اتحادیه اروپا و آمریکا این است که توازن بازار را حفظ کنند زیرا بدتر شدن شرایط بازارهای جهانی می تواند به سرعت بر شرایط بازارهای محلی نیز تاثیر گذارد.
برزیل در حال تلاش برای متوازن کردن بازارها است زیرا شرایط ضعیف بازار محلی و جهانی که با بالا بودن قیمت ها همراه شده است تهدیدی برای کاهش رشد و پیشرفت است. با این وجود، صنعت مرغداری طیور نشان داده است که می تواند تنظیم شود و این امر به بهبود وضعیت کمک می کند.
طبق گزارش رابوبانک، از آنجا که محدودیت های تجارت پرورش طیور موجب کاهش 20 درصدی اجداد شده است، صنعت مرغداری چین میزان سود سهام را مثبت کرده است. با این وجود، انتظار می رود دیگر بازارهای آسیایی در نیمه دوم سال 2016 این تاثیر را احساس کنند که این امر می تواند با بیشتر شدن تامین ها از سوی تایلند، موجب صادرات بیشتر به چین و کره جنوبی شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com