از بین رفتن آنفولانزای مرغی در هند و کمک به صادرات طیور

از بین رفتن آنفولانزای مرغی در هند و کمک به صادرات طیور
بخش دامپروری هند اعلام کرد که از 5 سپتامبر به بعد آنفولانزای مرغی در این کشور از بین رفته است و این امر صادرات طیور این کشور را افزایش داده است. این موضوع به سازمان جهانی سلامت حیوانات نیز اطلاع داده شده است.
هند 659.304 تن صادرات به ارزش 768.72 کرور در سال 2016-2015 داشته است که بیشتر این صادرات به عمان، عربستان صعودی، ژاپن، آلمان و مالدیو بوده است. هند در نهم ماه می در یکی از فارم های هومناباد در شهر بیدار استان کارناتاکا با شیوع بیماری انفولانزای مرغی مواجه شد.
هند بعد از این رویداد تدابیر کنترلی شدیدی را اتخاذ کرد.
به گفته یکی از مقامات دولتی، این تدابیر شامل کشتن تمامی طیور، از بین بردن تخم مرغ، دانه، زباله ها و دیگر وسایل عفونی، ایجاد محدودیت برای نقل و انتقال طیور و فرآورده های طیور از مناطق دارای این ویروس و یا به این مناطق، ضدعفونی و تمیز کردن محل های آلوده می شود.
بعد از رفع این ویروس تمام کشور تحت نظارت و مراقبت قرار گرفت و مشخص شد که قطعا دیگر هیچ نگرانی ای در این زمینه برای هند وجود ندارد.
مرکز کنترل این بیماری در نامه ای به مسئولان کشور هند تاکید کرده است که نظارت باید همچنان ادامه پیدا کند، به ویژه در مناطقی که با کشورهای آلوده به ویروس آنفولانزای مرغی هم مرز هستند و یا پرندگان مهاجر از آن کشورها عبور می کنند. بخش طیور سریع ترین رشد را در بخش کشاورزی هند دارد. در حالی که تولید و پرورش نهاده های با نرخ 1.5 تا 2 درصد در سال افزایش یافته است، نرخ رشد تخم مرغ و مرغ های گوشتی 8 تا 10 درصد است. در نتیجه، هند اکنون پنجمین تولید کننده تخم مرغ در جهان و هجدهمین پرورش دهنده مرغ های گوشتی است.
ایالت تامیل نادو بیشترین تولید تخم مرغ و حیدرآباد بیشترین تعداد فارم طیور و فارم تخم گذاری را دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com