ایران و مجارستان تفاهم نامه همکاری های علوم دامی امضا کردند

ایران و مجارستان تفاهم نامه همکاری های علوم دامی امضا کردند
یادداشت تفاهم همکاری های تحقیقاتی در زمینه علوم دامی روز چهارشنبه براساس توافقات انجام شده بین ایران و مجارستان در زمینه تحقیقات و فناوری به امضا رسید.
این یادداشت تفاهم در بوداپست بین «ایشتوان سالای» رئیس مرکز تحقیقات و حفاظت از ژن دام و طیور مجارستان و «مرتضی رضائی» رئیس مرکز تحقیقات علوم دامی ایران امضا شد.
سالای و رضائی درنشستی تمایل خود را برای انجام فعالیت های مشترک علمی و تحقیقاتی در زمینه منابع ژنتیک دامی،همکاری بین موسسات و دانشگاه های دو کشور،تبادل محققین و متخصصین علوم دامی، تبادل اطلاعات، انجام پروژه های مشترک تحقیقاتی در زمینه حفاظت از ژن حیوانات بومی و غیر بومی اعلام کردند.
همچنین در این دیدار برای برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت، همکاری های ملی و فراملی در زمینه علوم دامی، چاپ مقالات و یافته های علمی و تحقیقاتی در کشورهای یکدیگر و استفاده و دسترسی به بانک های ژنتیک دامی دو کشور توافق حاصل شد.
امضای این یادداشت تفاهم بدنبال سفر هیاتی به سرپرستی پروفسور سالای رئیس مرکز تحقیقات حفظ ژن دام و طیور مجارستان در اسفند سال 93 به ایران و توافق بعمل آمده با طرف ایرانی برای همکاری های تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفت
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com