آیا زمان پیشرفت بخش حلال رسیده است؟

آیا زمان پیشرفت بخش حلال رسیده است؟

همکاری دو کمپانی بایر و مونسانتو یکی از بزرگترین پروژه های کشاورزی شیمیایی صنعت خواهد شد. این آخرین مرحله برای تک قطبی شدن جهانی بخش غذا است و خبر بدی برای کشاورزان مستقل با فارم های کوچک و تولیدکنندگان مواد غذایی در تمام دنیاست...
واضح است که در این مرحله بسیاری از سیاست مداران مجتمع های بانکداری-نظامی صنعتی را خریداری نموده اند، اجاره کرده اند و یا آن که از سرمایه های آن ها استفاده می کنند. برای دفاع از کشاورزان با فارم های کوچک، تولیدکنندگان و فرآوری کنندگان غذا نمی توان از طبقه سیاسیون استفاده کرد؛ در واقع مانند این است که با صنایع اسلحه سازی از قربانیان تبعیدی، بی خانمان یا گرسنگان دفاع کنیم.
بخش حلال مدت طولانی است که با تضمین روش های کشتار فنی صحیح و توجه به اجزا و وسایل پاک کیفیت خوب و واقعی غذا را ضمانت می کند.
نظر دین در مورد این که جوجه کشته شده جوجه درون قفسی، فاقد قدرت پرواز و به زور غذا خورده در فارم های کارخانه ای باشد چیست؟ به علاوه اگر شیوه تجارت مسموم باشد، محصول نهایی حلال است؟
جهان نیازمند فارم های گوناگون کوچکی است که از زمین حفاظت می کند، وسایل امرار معاش مناسب برای کشاورزان و خانواده های آن ها فراهم می کند و جوامع پایدارتری را بسازد. دستور قرآن به این که «از آن چه در زمین است، حلال و پاک بخورید» معنایی فراتر از آن دارد که غذاهای بدون کیفیت ولی با برچسب حلال بخورید.

 


 
بخش حلال الزاماتی دارد که با این ادغام ها در تضاد است...این پنجمین ادغام بزرگ در سال گذشته است.
"ادغام و تک قطبی شدن در هر بخشی باید دغدغه همه باشد ادغام تجارت محصولات کشاورزی موجب متمرکز شدن تخصص ها در یک شیوه کشاورزی جهانی، صنعتی و شیمیایی می شود و در نتیجه بر آن چه که می خوریم و حیواناتی که با این شیوه کشته می شوند تاثیر می گذارد و چنین امری باید برای همه ما نگران کننده باشد."
اگر می خواهیم که بخش حلال به حیات خود ادامه دهد، باید همگی هر چه در توان داریم انجام دهیم؛ واکنش ها فقط نباید علیه تک قطبی شدن صنعتی محصولات غذایی باشد، بلکه باید به طور فعالانه برای چنین محصولات کشاورزی و غذایی سرمایه گذاری کنیم و افراد به این نوع کشاورزی که پایدار و انسانی است ترغیب نماییم.

 

 

 
کلمات کلیدی گوشت حلال
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com