آیا آرژانتین قدرت جهانی بعدی صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ خواهد بود؟

آیا آرژانتین قدرت جهانی بعدی صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ خواهد بود؟
آرژانتین کشوری خوش اقبال است زیرا زمین های زراعی خوبی دارد و میزان آب این کشور برای تولید غلات و سویا کامل است. همچنین امکانات بنادر این کشور که به زمین های زراعی نزدیک هستند نیز عالی است و این موضوع موجب می شود تا صادرات به راحتی انجام شود و شاید هزینه حمل نیز نسبت به کشور همسایه – برزیل- کمتر باشد. یکی دیگر از مزایای این کشور این است که وضعیت سلامت مرغ های آن خوب است و سیاست تجارت خارجی آن تغییر کرده است.
زمانی که کالاهای یک کشور زیاد است صادرات شروع می شود. آرژانتین یکی از بزرگترین صادر کنندگان ذرت است و تنها کشوری است که بیشترین صادرات خوراک های سویا را در جهان دارد. 
این کشور گوشت گاو بسیار خوبی نیز دارد. اگرچه هنوز جهان متوجه نشده است که مردم آرژانتین این روزها مرغ و تخم مرغ را را بیشتر از گوشت گاو مصرف می کنند.
مصرف سالانه پروتئین حیوانی در این کشور به ازای هر نفر بدین ترتیب است: 42 کیلوگرم گوشت گاو، 14 کیلوگرم گوشت خوک، 45 کیلوگرم گوشت مرغ و 265 عدد تخم مرغ. 
اما مصرف پروتئین حیوانی در این کشور کافی و به به اندازه استاندارد سرانه مصرفی در جهان است. یک فرد تا چه حد می تواند گوشت مرغ و تخم مرغ مصرف کند؟ تولیدکنندگان طیور با این مشکل مواجهند که مواد اولیه برای تولید هر چه بیشتر جوجه و تخم مرغ را در اختیار دارند و می توانند ارزش کالاهایشان را نیز افزایش دهند اما نمی توانند همه این محصولات را در کشور خودشان بفروش برسانند.
آرژانتین در حال حاضر صادرات جوجه دارد، پس یک راه حل می تواند این باشد که محصولات مرغ خود را بیشتر صادر کند. بدین ترتیب، نه تنها راهی برای ذرت و سویا باز می کند و ارزش افزوده کالاها نیز بیشتر می شود، بلکه می تواند تولیدات مرغ خود را نیز افزایش دهد. اما نباید از کمپانی های بزرگی همچون شرکت برزیلی BRF غافل شود.
در همسایگی برزیل بودن مشکلات مختلفی دارد. فکر می کنم که جلو زدن از برزیل کار دشواری باشد. شاید آرژانتین باید تلاش کند که دومین یا سومین قدرت صادر کننده مرغ شود. شما چه فکر می کنید؟
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com