اتحادیه اروپا پس از 30 سال به پرداخت یارانه شیر دامداران پایان داد

اتحادیه اروپا پس از 30 سال به پرداخت یارانه شیر دامداران پایان داد
بر اساس اعلام رسمی کمیسر اتحادیه اروپا در امور کشاورزی از پایان ماه جاری میلاد مصادف با سی و یکم ماه مارس، روز چهارشنبه -12 فروردین 1394 خورشیدی- پس از سی سال کمک های اتحادیه اروپا به تولیدکنندگان شیر به پایان می رسد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، فیل هوگان، کمیسر اتحادیه اروپا در امور کشاورزی در حالی این خبر را اعلام می کند که قریب به سی سال این حمایت ها در حدی گسترده صورت می گرفت و حتی در سال 2009 میلادی 1000 دامدار بلژیکی در بروکسل در اعتراض به حجم کم کمک های دولت های اروپایی و افزایش هزینه های تولید، اقدام به ریختن شیرخام در معابر و مزارع خود کرده بودند.
بنابراین گزارش، فیل هوگان، کمیسر اتحادیه اروپا در امور کشاورزی گفت:“ لغو یارانه، همواره مسئله نوسان قیمت ها را مطرح می کند، اما ما در صورت بروز بحران، همچنان ابزار لازم را در بازار در دست داریم. بانک سرمایه گذاری اروپا همراه با صندوق ویژه ای در تمام کشورهای اتحادیه، صنعت تولید لبنیات را بازسازی خواهند کرد.”
هوگان ضمن هشدار در مورد اینکه در فقدان کمک های اتحادیه اروپا، نسل جدید تولیدکنندگان لبنیات باید با چالش های جدیدی روبرو شوند، گفت علیرغم این ها همه، این فرصتی خواهد بود برای رشد اقتصادی و ایجاد کار.
به گزارش ایانا، پیش از این و در مارس سال 2013 میلادی پارلمان اروپا از پیشنهاد شفاف تر شدن پرداخت یارانه های کشاورزی اتحادیه اروپا پشتیبانی کرده بود و نمایندگان پارلمان خواسته بودند تا نام همه کسانی که از بودجه سیاست کشاورزی اروپا برخوردار خواهند شد، در دسترس عموم قرار گیرد.
براساس گزارش خبرنگار ما، پائولو کاسترو عضو پارلمان از گروه چپ میانه و کمیسر سابق امور کشاورزی اروپا نیز در آن نشست گفته بود:“ از آنجا که همه پرداخت ها از بودجه عمومی است باید روشن و مشخص باشد، بنابراین ما در مجموع به سود شفافیت و حذف پرداخت های دو برابر رای می دهیم.” او نیزاظهار داشته بود: “هیچکس صد در صد خوشحال نخواهد بود. اما مسئله مهم اینست که این سه نهاد بر سر تغییر سیاست عمومی کشاورزی اروپا در آینده، توافق دارند و اینکه می توانیم حساب کنیم که کشاورزی های در مقیاس کوچک نیز در توسعه اقتصادی سهمی خواهند داشت و نیز اینکه می توانیم از جوانان برای تثبیت هرچه بیشتر وضع کشاورزی در سطح اروپایی آن حمایت کنیم.”
جالب آن که در پایان رای گیری پارلمان اروپا در آن موقع، جورجیو پاپاستامکوس، معاون رئیس پارلمان دچار بیهوشی شد که بلافاصله به بیمارستان انتقال یافته بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com