اسلواکی صادرات لبنیات به ایران را در دستور کار دارد

اسلواکی صادرات لبنیات به ایران را در دستور کار دارد
صنایع لبنیات اسلواکی که به دلیل تحریم های متقابل روسیه و اتحادیه اروپا دچار بحران بی مشتری ماندن محصولات شده، در حال بررسی صادرات این تولیدات به ایران است.
خبرگزاری اسپوتنیک با اعلام این خبر نوشته است: تولید کنندگان شیر در اسلواکی خواهان لغو تحریم های روسیه بر صادرات محصولات لبنی از اتحادیه اروپا هستند.
'استانیسلاو وسکار' رئیس اتحادیه شیر و لبنیات اسلواکی در مصاحبه با رادیو «اسپوتنیک» گفت: پس از کاهش تقاضای خرید در کشورهای آسیا و چین و تحریم روسیه بر واردات این محصولات از اروپا، اسلواکی به معنای واقعی کلمه کشورهای همسایه را در «شیر» غرق کرده است.
وی افزوده است: کشورهای اصلی تولیدی کننده شیر مانند هلند، فرانسه، آلمان، بلژیک، لهستان و دانمارک تا 70 درصد محصولات خود را به روسیه صادر می کردند که اکنون نمی دانند با آن چه کنند.
رئیس اتحادیه شیر و لبنیات اسلواکی اظهار کرد: بازار اروپا از فراورده های لبنی اشباع شده که ضربه ای جدی به قیمت شیر است. تولید کنندگان اسلواکی توان مبارزه را ندارند. 500 مزرعه دامپروری در مرز ورشکستگی قرار دارد و قیمت فروش شیر حدود 30 درصد کمتر از هزینه تولید است.
وی در باره راهکارهای نجات از این و ضعیت گفت: تلاش برای تشویق به خرید تولیدات داخلی و کسب مواضع صادراتی برای فرآورده های لبنی اسلواکی در کشورهای سوم مانند ایران را در دستور کار داریم.
رئیس اتحادیه شیر و لبنیات اسلواکی همچنین افزود: فشار می آوریم اتحادیه اروپا تحریم ها علیه روسیه را لغو کند تا بتوانیم تماس ها را با شرکای روسی احیا و پروژه های قبلی سرمایه گذاری را پیاده کنیم و باید هر چه زودتر این تحریم لغو شود، زیرا کاملا روشن است که به هدف خود نرسیده و هیچ نتیجه خوبی برای روسیه یا غرب نداشته است.
از سال 2014 آمریکا و اتحادیه اروپا به بهانه اوضاع اوکراین و مواضع مسکو درباره اوضاع داخلی این کشور به ویژه درگیری های شرق اوکراین، تحریم های گسترده ای را علیه روسیه وضع کرده اند که با پاسخ متقابل این کشور مواجه شده است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com