اروپا و اوکراین در برداشت محصول غلات و دانه های خوراکی پیشتاز بوده اند !

اروپا و اوکراین در برداشت محصول غلات و دانه های خوراکی پیشتاز بوده اند !
برداشت محصول غلات و دانه های خوراکی سال جاری در اروپا و اوکراین قوی تر از سایر مناطق بوده است . البته محصول ذرت امریکا نیز بالا بوده و حتی انتظار می رود بی سابقه باشد و تنها موضوع نگران کننده در این خصوص وضعیت آب و هوایی است . 
در خصوص وضعیت جوی ، تابستان امسال بارش باران در اسپانیا و شمال چین کم و در مقابل در بیشتر مناطق اروپای مرکزی پر باران بوده. 
روسیه 
به گزارش وزارت کشاورزی روسیه ، مجموع برداشت غلات و دانه های خوراکی از مرز 100 میلیون متریک تن گذشت ضمن آنکه هنوز 10 درصد برداشت باقی مانده است . علیرغم وجود تابستانی گرم در جنوب روسیه و بیشتر منطقۀ دریای سیاه محصول روسیه بالا بوده است. 
اوکراین 
بالا گرفتن تنش های سیاسی در اوکراین ، به بازدهی محصول در اوکراین که دومین کشور بزرگ جهان در تولید دانه های خوراکی و غلات محسوب می شود، آسیب وارد کرده است. به دنبال اغتشاشات به وجود آمده در نتیجۀ تظاهرات ، آسیب و خسارت های چشمگیری به محصولات برداشت شده در منطقۀ شرقی اوکراین و "کریمه" وارد آمد. اتحادیۀ غلات و دانه های خوراکی اوکراین خسارت وارد شده به محموله های کریمه را 10 درصد برآورد کردند.
چین
به دنبال افزایش در مساحت کاشت ، انتظار می رود تولیدات ذرت و گندم بالا رود . علیرغم خشکسالی در منطقۀ شمالی و خسارت به 5 میلیون هکتار از زمین های زراعی، برآورد می گردد برداشت ذرت بالا و 5 / 3 میلیون تن باشد.اما بارش باران در منطقۀ جنوبی چین بهتر بوده است. در مجموع، برآورد برداشت ذرت چین 03 / 6 تن/هکتار است.
اروپا
طبق برآوردهای اتحادیۀ اروپا ، علیرغم وجود شرایط جوی ناپایدار، کشاورزان اروپا برداشت بی سابقه گندم و ذرت داشتند و تولیدات سویا و کلزا نیز افزایش داشت. تولید ذرت در فرانسه و آلمان که بزرگترین تولیدکنندگان غلات اروپا محسوب می گردند، رشد داشته و در مقابل، تابستان گرم و خشک اسپانیا به آمار برداشت محصول اروپا لطمه زده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com