انفولانزای مرغی مانعی بر سر راه معاملات مرغداری در سال 2015

انفولانزای مرغی مانعی بر سر راه معاملات مرغداری در سال 2015
طی هفتۀ گذشته شیوع گسترده تر انفولانزای مرغی را در کشورهای آلمان ، ایتالیا ، کانادا ، امریکا و ژاپن شاهد بودیم . انفولانزا در یکی دیگر از فارم های پرورش بوقلمون آلمان منجر به از بین رفتن 18 هزار پرنده شد. 
این بیماری برای اولین بار در ایتالیا نیز رویت شد و فارم بوقلمون با 32 هزار پرنده در شمال شرقی این کشور آسیب دیدند . 
ویروس H5N8 در طیور مهاجر و وحشی ژاپن نیز کشف شد که متعاقبا منجر به از بین رفتن 4 هزار پرنده در Miyazaki که منطقۀ اصلی تولیدات مرغداری محسوب می شود، گردید. در کانادا نیز طی هفتۀ گذشته دو شیوع دیگر انفولانزا از نوع H5N2 در همان منطقۀ British Colombia منجر به ابتلای 53 هزار مرغ تخمگذار شد . 
همچنین در ایالت واشنگتن – امریکا نیز وجود ویروس های H5N2 و H5N8 تأیید شد .
به گزارش کارشناسان بین الملل، وجود مسائل حائز اهمیتی چون انفولانزای مرغی و محدودیت های تجاری بر روی روابط تجاری و معاملات صنعت مرغداری 2015 میلادی تأثیرگذار خواهد بود. مناطقی که انفولانزا در آنها شایع است نظیر اتحادیۀ اروپا ، کانادا ، هند ، مصر ، آسیای شرقی و مکزیک در سال 2015 همچنان متحمل خسارات مالی ناشی از این بیماری هستند و این بیماری با مهاجرت طیور وحشی همچنان هم در جهان گسترده تر می شوند. 
با اینحال علیرغم تأثیر بیماری بر روی بازار بین الملل ، سوددهی در بازارهای پرقدرت دنیا به خصوص به دنبال کاهش بهای خوراک ،همچنان خوب است . 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com