احتمال آغاز واردات پنیر و تخم مرغ ایران توسط روسیه از اواسط ۲۰۱۵

احتمال آغاز واردات پنیر و تخم مرغ ایران توسط روسیه از اواسط ۲۰۱۵
نهاد نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه اعلام کرد که این کشور احتمالا واردات پنیر و تخم مرغ از ایران را از اواسط سال ۲۰۱۵ آغاز خواهد کرد.
نماینده تجاری روسیه در ایران به خبرگزاری ریانووستی گفت، تهران قصد دارد صادرات محصولات کشاورزی خود به روسیه را با استفاده از یک کوریدور ترانزیتی جدید از طریق منطقه خزر افزایش دهد.
آندری لوگانسکی افزود: «ایران تمایل دارد تا صادرات مواد غذایی خود به روسیه را افزایش دهد و قصد دارد یک کوریدور ترانزیتی جدید از طریق منطقه خزر ایجاد نماید.»
این مقام روسی ادامه داد: «ایران می خواهد سیب، میگو، مرغ، سبزی و میوه جات از جمله سیب به تمام زنجیره های عرضه خرد مواد غذایی روسیه بفروشد.»
ایران هم اکنون نیز در قالب یک پروتکل در زمینه فروش ماهی، به روسیه ماهی صادر می کند. در اواخر ماه مارس، نهاد نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه اعلام کرد که این کشور احتمالا واردات پنیر و تخم مرغ از ایران را از اواسط سال 2015 آغاز خواهد کرد.
پس از آنکه روسیه در سال 2014، محصولات کشاورزی تولیدی کشورهایی که مسکو را تحریم کرده بودند، به مدت یک سال تحت تحریم قرار داد، مسکو و تهران همکاری هایشان درزمینه محصولات کشاورزی را افزایش داده اند.
ایران  روسیه همچنین در زمینه های مختلفی همچون انرژی، صنعت، حمل  نقل و تسلیحات با یکدیگر همکاری دارند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com