افزایش تولیدات مرغداری عربستان

افزایش تولیدات مرغداری عربستان
بر اساس گزارش اخیر سرویس کشاورزی خارجی وزارت کشاورزی امریکا، طی سال های اخیر  در زمینۀ تولیدات صنعت مرغداری عربستان سعودی رشد و شکوفایی قابل توجهی وجود داشته است. 
طبق گزارش تولیدات مرغداری سالانه وزارت کشاورزی امریکا (USDA) تولید گوشت مرغ عربستان در سال 2014 میلادی با 640 هزار متریک تن در سال 2014 نسبت به سال پیش از آن 7 درصد رشد داشته و انتظار می رود در سال 2015 میلادی نیز 9 درصد رشد بیشتر داشته باشد. اما از سوی دیگر ، افزایش بهای خوراک طیور به همراه افزایش میزان مرگ و میر طیور مانع پیشرفت بیشتر عربستان سعودی در زمینه مرغداری می گردد. 
در حال حاضر، تولیدات مرغداری عربستان با 44 / 1 میلیون متریک تن ، پاسخگوی 42درصد نیاز مردم این کشور است . انتظار می رود با افزایش تولیدات که به دنبال افزایش سرمایه گذاریها و توسعات سه کمپانی بزرگ مرغداری عربستان : الوطنیه ، فقیه ، و المراعی به وجود آمد ، واردات نیز در سال 2014 میلادی 10 درصد کاهش یابد . 
برآورد می گردد خودکفایی عربستان در سال 2015 میلادی به 46 درصد رشد پیدا کند . البته چند سال پیش عربستان سعودی مدعی شد که در زمینۀ تولیدات مرغداری به خودکفایی خواهد رسید . هرچند کارشناسان بر این باورند این امر عملی نخواهد بود و نهایتا میزان خودکفایی عربستان تا 60 درصد خواهد بود که این خود مستلزم ارتقاء ظرفیت تولیدات مرغداری ، افزایش یارانه خوراک طیور، و اجرای سیستم های سلامت زیست – محیطی به منظور کاهش میزان مرگ و میر مرغ های گوشتی خواهد بود.
البته بر اساس اطلاعات آماری، تولیدات گوشت مرغ عربستان سعودی هر ساله رو به رشد بوده است و از 447 هزار متریک تن در سال 2010 میلادی به 640 هزار متریک تن که برآورد تولیدات در سال جاری خواهد بود، رسیده است . 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com