افزایش 21 درصدی صادرات گوشت مرغ لهستان در سال 2014

افزایش 21 درصدی صادرات گوشت مرغ لهستان در سال 2014
صادرات گوشت مرغ لهستان در سال 2014 میلادی با 21درصد رشد و 4 / 1 میلیارد یورو درآمد، به 709 هزار تن رسید.
سال گذشته، بیشترین سهم صادرات گوشت طیور لهستان به کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا بود که از نظر حجم 80% مجموع را به خود اختصاص میداد. در مقایسه با سال 2013 میلادی، صادرات گوشت طیور لهستان به این بازارها در سال 2014 میلادی از نظر حجم 18% و از نظر ارزش 21% افزایش داشته است. 
در میان کشورهای اتحادیۀ اروپا، آلمان با 17% سهم از مجموع صادرات گوشت طیور لهستان، در زمرۀ بزرگترین بازار برای این کشور است و پس از آن جمهوری چک با 9% ، انگلستان با 8% و فرانسه با 6% سهم قرار دارند. 
در حالیکه صادرکنندگان گوشت طیور داخلی از افزایش فروش در بازار اتحادیۀ اروپا گزارش می دهند، اما آنطور که آمار و ارقام نشان می دهد سال گذشته اروپای شرقی کاهش در فعالیت خود داشت که یکی از عوامل مؤثر در این کاهش، تحریم های روسیه بود. 
به گزارش یکی از منابع : "کشورهای مشترک المنافع که روسیه، بلاروس، و اوکراین در رأس آنها بودند با 35هزار تن ، کمترین میزان واردات گوشت طیور لهستان، یعنی 5% از مجموع صادرات سهم داشتند."   
افریقا و آسیا نیز از بازارهای برجستۀ لهستان در خارج از اتحادیۀ اروپا هستند که بنین 4% ، هنگ کنگ 4% ، جمهوری دموکرات کنگو 1% ، و چین نیز 1% در بازار این کشور سهم دارند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com