خرید مرغ‌های پایان دوره ادامه خواهد داشت

خرید مرغ‌های پایان دوره ادامه خواهد داشت
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن ایانا با اعلام این خبر گفت: بر اساس مصوبه‌ای که روز گذشته ابلاغیه آن به‌صورت رسمی به این اتحادیه انجام شد، خرید مرغ‌های پایان دوره آغاز گردید.
رضا ترکاشوند افزود: در برنامه داریم که تا سقف شش‌هزار تن از مرغ‌های پایان دوره تخم‌گذار را خریداری و ذخیره‌سازی کنیم.
وی درباره عاقبت مرغ‌های خریداری‌شده توسط این اتحادیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار نامتعادلی در بخش مرغ تخم‌گذار وجود دارد که باعث شده قیمت تخم‌مرغ تحت تأثیر قرار بگیرد و تولیدکنندگان دچار ضرر و زیان شوند.
ترکاشوند ادامه داد: با خرید و ذخیره‌سازی مرغ‌های تخم‌گذار، بخشی از هزینه‌هایی که مربوط به نگهداری و خوراک این مرغ‌ها می‌شود، کاسته شده و علاوه بر آن از تولید تخم‌مرغ مازاد که صرفه اقتصادی نیز ندارد، جلوگیری می‌شود.
وی تصریح کرد: مقرر شده است که این مرغ‌ها توسط اتحادیه خریداری شود و در این راستا نیز قرار است 10 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به این امر اختصاص یابد.
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن یادآور شد: قیمت هر کیلوگرم مرغ پایان دوره بر اساس مصوبه ابلاغ‌شده، یک‌هزار و 400 تومان خواهد بود که یا در بازارهای مصرف وارد شده یا در کارخانه‌های مختلف فرآوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ترکاشوند تأکید کرد: از آنجا که ممنوعیتی برای استفاده از مرغ کامل در صنایع سوسیس و کالباس وجود ندارد، می‌تواند این مرغ‌ها در صنایع فوق مورد استفاده قرار گیرد، زیرا در حال حاضر استفاده از خمیر مرغ ممنوع شده است.
وی اظهار داشت: خرید مرغ‌های پایان دوره ادامه خواهد داشت تا تعادل به بازار برگردد
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com