تخم مرغ ایران وارد روسیه می شود!
رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که اولین محموله تخم مرغ ایران ظرف ۲۰ روز آینده برای نخستین بار وارد روسیه شود.
 
دامداری اقتصادی با حداقل ۲۳۰ رأس دام، امکان‌پذیر است
معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی مازندران در خصوص استاندارد اقتصادی بودن دامداری، گفت: ۲۳۰ رأس دام حداقل تعداد دامی است که در شرایط مطلوب باعث می‌شود دامداری اقتصادی شود. امروز دامداران استان، با تعداد دام‌های کمتر از آن کار می‌کنند که باید با تجمیع دام، ایجاد شرکت‌های تعاونی، دامداری را اقتصادی کنیم؛ پروانه بهره‌برداری‌هایی که برای تعداد دام‌های کمتر از آن صادر می‌شود، توجیه اقتصادی ندارد.
 
BIO-VAC REO واکسن زنده لیوفیلیزه علیه آرتریت ویروسی
BIO-VAC REO از کشت رئو ویروس سویه S-1133 بر روی فیبروبلاست جنین جوجه که قبلا ًبا پاساژهای متوالی بر روی جنین جوجه‌ تخفیف حدت یافته تهیه می‌گردد.
 
بیش از ۱۱۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی
مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی گفت: بیش از ۱۱۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان طی ۱۲ ماه سال جاری انجام شده است.
 
دلایل استفاده از کنجاله سویا در صنعت دام
امروزه فراورده‌های فرعی کشاورزی و صنایع غذایی و به ویژه تفاله‌ها یا کنجاله‌های حاصل از صنایع روغن کشی دانه‌های روغنی مانند سویا، پنبه دانه، کلزا و... نقش بسیار مهمی در تغذیه دام ایفا می‌کنند که بیشتر به جایگاه بسیار مهم آن‌ها در فرمول کنسانتره‌ها و خوراک دام برمی گردد.
 
آغاز توزیع گوشت گرم و منجمد دولتی
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: گوشت گوساله گرم و منجمد در نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی و در اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می شود.
 
قیمت مصوب مرغ ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان است
مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت مرغ با توجه به تصمیماتی که از قبل وجود داشته، همچنان کیلویی ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان است.
 
صدور کارت شناسایی برای دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی تسهیل می‌شود
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان اردبیل گفت: بر اساس بخشنامه جدید، تمامی واحدهای دامداری استان باید دارای کارت شناسایی شده و بر همین اساس صدور کارت شناسایی برای واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی تسهیل می‌شود.
 
اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های دام و طیور قزوین
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: با توجه به روزهای پایانی سال و آغاز ماه مبارک رمضان، کشتارگاه‌های دام و طیور استان قزوین به‌صورت ویژه کنترل می‌شوند.
 
شماره ۲۴ فصلنامه دانش‌ دامپروری ویژه طیور منتشر شد.
جهت مطالعه به لینک زیر مراجعه فرمایید https://zaya.io/oge2h
 
بوستر انرژی برای مرغ و خروس های والد گوشتی و تخم مرغ های نطفه دار
در مرغداری گوشتی، میزان تولید و بهره وری از اهمیت بالایی برخوردار است. در اینجا به ذکر فاکتورهای کلیدی و مؤثر در باروری تخم مرغ های نطفه دار و جوجه کشی موفق و بهبود پارامترهای اجرایی می پردازیم.
 
آیا پودر ماهی به قدرت باروری مرغ مادر گوشتی کمک می کند؟
با امیدواری صنعت مرغداری به بهبود نرخ جوجه ریزی در مرغ های گوشتی، محققین مطالعه و پژوهشی را انجام داده اند که تأثیر پودر ماهی را بر میزان تولیدمثل خروس ها و مرغ های مادر بسنجند.
 
آویلامایسین 10درصد - Avilamycine 10
آویلامایسین آنتی بیوتیکی از خانواده ارتوزومایسین است که از تخمیر باکتری استرپتومایسس ویریدوکروموژنز تولید می شود. آویلامایسین در ماکیان و بوقلمون به منظور کنترل آنتریت های باکتریایی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
100 هفته در مسیر افزایش چرخه تخمگذاری
اکنون یکی از محققین به نام ماری پییِر از دانشکدۀ علوم حیوانات دانشگاه لاوال کبک کانادا تیم تحقیقات بین الملل در چند زمینۀ تخصصی راه انداخته و در نظر دارند دریابند که چگونه کلسیم و فسفر در مراحل مختلف زندگی مرغ تخمگذار در بدن او پخش می شوند و تغذیۀ صحیح و دریافت مناسب این مواد معدنی می تواند نیازهای روزانۀ آنها را برآورده سازد تا پرورش دهندگان بتوانند چرخۀ تخمگذاری مرغ را افزایش دهند.
 
نسل جدید مکمل های خوراک
بازار فیتوژنیک ها یا محصولات گیاهی در اواخر دهۀ 80 میلادی ظهور کرد و در دهۀ گذشته رونق چشمگیری داشت. در واقع می توان آنها را به عنوان فناوری های نوین، پیشرفته و شفاف شناخت.
 
پودر قابل حل در آب‌ - Amoxivet 50 Rooyan - Amoxicillin trihydarte 50%
هر گرم از محصول حاوی 500 میلی‌گرم آموکسی‌سیلین تری‌هیدرات (معادل 436 میلی گرم آموکسی سیلین خالص) است.
 

مرغ نقره ای

مادر گوشتی
تولید جوجه یکروزه مادر گوشتی
اطلاعات بیشتر

ماشین سازی حکمایی

تاسیسات و تجهیزات
تولیدکننده دستگاه های بسته بندی
اطلاعات بیشتر

افزودن اطلاعات

چنانچه اطلاعات خود را جستجو نموده اید و آن را مشاهده نکرده اید،
کادرهای زیر را تکمیل نمایید تا پرسنل این بخش در اولین فرصت با شما تماس حاصل نمایند.

فیلم وبینار پروبیوتیک ها و نقش آنها در صنعت دام، طیور و آبزیان
سخنران : دکتر حمیدرضا خوش کردار / تاریخ اجرا : 16 دی / مجری : زیست درمان ماهان / محل اجرا : استودیوی ITPNews / مدت اجرا : 01:26:47
 
فیلم وبینار تغذیه مناسب با مصرف اسید امینه های تخمیری زیست دوست
سخنران : دکتر ابوالفضل زارعی / تاریخ اجرا : 12 دی / مجری : مرغ نوجان / محل اجرا : استودیوی ITPNews
 
فیلم وبینار کوکسیدیوز در طیور صنعتی: مروری بر پایش، تشخیص و کنترل
سخنران : دکتر فاطمه عرب خزائلی / تاریخ اجرا : 21 آذر / مجری : بامداد رسپینا / محل اجرا : استودیوی ITPNews / مدت اجرا : 01:32:25
 
نظرات کاربران
  • فاطمه نایینی زاده در خصوص مطلب ِ اطلاعیه برون‌سپاری تامین نهاده کنجاله سویا می گوید :

    ایا بازهم باید ازسامانه بازارگاه خرید کنیم یا ذرت و سویا ازاد شده

  • حسین گیلوری در خصوص مطلب ِ بسته آموزشی حضوری و آنلاین جیره نویسی دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی می گوید :

    نظر به اینکه علمی سازی فرایند تولید از اهمیت بسزایی برخوردار است،بدینوسیله از اساتید محترم و عوامل مربوطه در جهت برگزاری دوره های آموزشی تقدیر بعمل می آید

نمایشگاه ها ورویدادها بیشتر

نظرسنجی بیشتر

آیا از کیفیت نهاده های ارسالی بازارگاه راضی هستید ؟

بلهخیر
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com