هوای گرم مهمترین عامل گسترش بیماری سیاه زخم در دام

 هوای گرم مهمترین عامل گسترش بیماری سیاه زخم در دام
رئیس شبکه دامپزشکی چالدران با اشاره به عواملی که سبب بروز این بیماری در دام‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: خاک مناطق آلوده منشا بیماری سیاه‌زخم است و این بیماری در هوای گرم بیش‌تر شیوع می‌یابد.
میثم سپاهی اظهار داشت: بیماری سیاه‌زخم یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، از این رو حساسیت زیادی در رابطه با مبارزه با این بیماری داریم.
وی ضمن خطرناک عنوان کردن این بیماری در انسان‌ها و دام‌ها، تصریح کرد: این بیماری که دام سنگین و سبک را مبتلا می‌کند عموما منجر به مرگ دام شده و در صورت عدم کنترل بیماری سیاه‌زخم، این بیماری سالانه خسارت زیادی به دامداران وارد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون دام‌ها تنها را ه پیشگیری از ابتلای دام به این بیماری است، تصریح کرد: واکسیناسیون سالانه دام می‌تواند تا حد زیادی از ابتلای دام به بیماری سیاه‌زخم بکاهد و دام از بلایای این بیماری در امان باشد.
سپاهی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه مبارزه با بیماری سیاه‌زخم در چالدران، اظهار داشت: امسال 11 هزار رأس دام علیه بیماری سیاه زخم واکسینه شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.


 
نظرات شما
  •  

    سليمان عزيزي گفت : ۹۴/۰۴/۱۴

    در منطقه دهستان مكريان شمالي مياندوآب دراستان آذربايجان غربي اكيپ واكسيناسيون دامي خيلي ضعيف است شير راباقيمت 900تومان ازدامدار مي خرند اما گاومان مريض شده 80تومن بابت درمان دام صرف نموديم دادمان رابه كجا برسانيم آقايان دامداري صرفه اي ندارد ولله بالله مجبوريم كه دامداري راادامه مي دهيم.درآمدش كفاف هزينه نمي كندهمه باقرض وقوله كارمان رابه پيش ميبريم.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com