سیزدهمین نمایشگاه دام، طیور و آبزیان تبریز


































































سیزدهمین نمایشگاه دام، طیور، شیلات، آبزیان و صنایع وابسته به مدت 4 روز از 30 تیر تا 2 مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز با حضور دکتر بهداد ریاست سازمان دامپزشکی آذربایجان شرقی  گشایش یافت.
در این نمایشگاه 220 شرکت داخلی و 50 شرکت خارجی تامین‌کننده مواد اولیه، افزودنی‌ها و مکمل‌های خوراک دام و طیور آخرین دستاورد های صنعت دام،طیور و آبزیان حضور داشتند که آخرین محصولات خود  را به نمایش گذاشتند.
استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت برپایی این نمایشگاه ، آنرا فرصتی برای آشنایی بهره برداران با فناوری های جدید و تبادل تجربیات در جهت افزایش بهره وری عوامل تولید و افزایش محصولات بخش کشاورزی دانست.
اسماعیل جبارزاده با اشاره به اینکه بخش کشاورزی و دامی یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی استان آذربایجان شرقی محسوب می شود، اظهار کرد: این استان به دلیل موقعیت توپوگرافیکی و جغرافیایی از توانمندی های قابل ملاحظه ای از نظر منابع و مزیت نسبی در تولید محصولات کشاورزی و دامی برخوردار است.
وی ادامه داد : وجود بیش از 1.2 میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی، نیروی انسانی متخصص و مجرب از توانمندی های بخش کشاورزی استان محسوب می شود و تعداد 244 هزار نفر در بخش کشاورزی استان شاغل می باشند.
جبارزاده گفت: سهم ارزش افزوده محصولات دام و طیور از ستانده استان 46 درصد (با چهار درصد افزایش در مقایسه با پنج سال گذشته) است، در حالی که این رقم در کشور 41 درصد است که نمایان گر کارآیی فنی بالای واحدهای مربوط به دام و طیور استان می باشد.
وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این نمایشگاه بتواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف توسعه پایدار کشاورزی و حفظ و ارتقای امنیت غذایی آحاد جامعه به ویژه استان آذربایجان شرقی ایفا کند.
 
کلمات کلیدی نمایشگاه تبریز
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com