نسل جدید متیونین؛ "ال متیونین" برتری در تولید

نسل جدید متیونین؛
دومین نشست از سلسله نشست های علمی تخصصی معرفی محصول (L – متیونین) عرضه شده توسط شرکت مرغ نوجان، طی دو روز متوالی با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه مرغدارن میهن و تعدادی از مسئولان فنی شرکت های بزرگ و مطرح تولید و توزیع خوراک دام کشور، در تاریخ 27 و 28 بهمن ماه در سالن اجتماعات هتل اسپیناس برگزار گردید.
در روز اول این نشست مدیران ارشد فنی و فروش شرکت "CJ" به معرفی فعالیت ها و دستاوردهای این شرکت پرداخته و (L – متیونین) شرکت "CJ" را آینده بازار این نوع محصولات و نسل جدید متیونین معرفی نمودند.
همچنین در خصوص مهمترین ویژگی های این محصول؛ یعنی افزایش سریع وزن، مواد خام با دوام بالا و دوستدار طبیعت بحث و گفتگو شد.
مهندس رضا ترکاشوند - مدیرعاملی اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار میهن – گزارشی از ظرفیت های صنعت مرغداری کشور در بخش های مختلف و صنایع مرتبط ارائه نمود و این صنعت را نیازمند استفاده از محصولات دان و خوراک با صرفه اقتصادی بالاتر دانست و کاهش هزینه تولید را از اولویت های این صنعت عنوان نمود.
در ادامه محمد حسن غفاری - مدیرعامل شرکت مرغ نوجان - با بیان اینکه مهمترین هدف از واردات (L– متیونین) از شرکت معتبری همچون "CJ" شکستن انحصار در بازار این محصول و خدمت به مرغدارن است، اظهار داشت: به عنوان یک تولیدکننده وجود انحصار در برخی نهاده ها و مشکلات و هزینه تامین آن برای مرغداران، همیشه یکی از دغدغه های اصلی من بوده است.
وی ادامه داد: متیونین نیز از جمله این نهاده ها است که توزیع آن در ایران تابع بازار سیاه و انحصار اجباری توسط برخی از افراد بوده است به همین دلیل "شرکت مرغ نوجان" پس از 2 سال پیگیری موفق به واردات (ال – متیونین) از شرکت CJ و شکستن انحصار شد.
در روز دوم این نشست مسئولین و کارشناسان فنی کارخانجات و شرکت های تولید و توزیع خوراک دام با بیان سوالات فنی و تخصصی به بررسی بخش های علمی این محصول و برتری های آن نسبت به متیونین های موجود در بازار پرداختند.
نماینده فنی شرکت "CJ" پس از پاسخگویی به سوالات مطرح شده، در تشریح ویژگی این محصول گفت: متیونین هم به روش شیمیایی و هم به روش طبیعی تولید می گردد که در روش طبیعی ارگانیسم های خاصی با مصرف مواد مغذی مورد نیاز برای رشدشان از جمله شکر و در شرایط کشت کاملا کنترل شده به روش تخمیر اسید آمینه متیونین تولید می کنند، متیونینی که به این روش تولید می گردد 100 درصد ایزومر L خواهد بود، این  فرم تنها فرم موجود در بافت و عضلات است که در ساخت پروتئین ها مشارکت خواهد داشت.
وی ادامه داد: L متیونین از لحاظ بیولوژیکی فعال می باشد، اما ایزومر D از لحاظ بیولوژیکی غیرفعال بوده و طی واکنش آنزیمی دو مرحله ای در کبد یا کلیه به فرم L تبدیل می گردد پس دسترسی زیستی ایزومر L بیش از ایزومر D  می باشد که این امر سبب جذب درصد کمتری از متیونین توسط پرنده می شود.
نماینده فنی شرکت "CJ" افزود: اعمال بار اضافی بر بافت های کبد و کلیه و صرف انرژی برای تبدیل به فرم L پس از جذب ایزومر D از دیواره روده از دیگر معایب فرم D است.
وی تصریح کرد: بازده تبدیل فرم D متیونین به فرم L در بدن پرنده90 درصد است به عبارت دیگر در یک حجم مساوی، متیونین فرم D کمتر از فرم L توسط بدن پرنده استفاده می گردد و بازده L متیونین 100 درصد و DL متیونین 90 درصد خواهد بود.
این کارشناس بیان داشت: از آنجا که دسترسی و  کارایی زیستی ایزومر L بیشتر است عملکرد طیور را بهبود می بخشد، روی وزن گوشت سینه جوجه اثر بسیارمثبتی دارد.
وی تاکید کرد: علاوه بر اینکه تولید متیونین به  روش شیمیایی با صرف هزینه بالا و استفاده از ماشین آلات صنعتی انجام می شود تولید آن نیز با اسنفاده از مواد شیمیایی خطرناک از جمله آکرولئین، متیل مرکاپتان، آمونیاک و سیانید صورت می گیرد که در نهایت مخلوطی راسمیک50 درصد L و 50 درصد D که ناخوشایند است تولید می شود، در حالی که نوع L خالی از هرگونه مواد مضر می باشد.
نمایندگان شرکت "CJ" در ادامه سخنان خود پراکندگی در فعالیت صنعت مرغداری کشور را مانع توسعه و برنامه ریزی در این صنعت عنوان نموده و اقدامات جدید ایران را برای شکل دهی به زنجیره های تولید را ستوده و ابراز امیدواری کرد تا به زودی با حضور (L – متیونین) این شرکت  در واحدهای مرغداری ایران شاهد کاهش هزینه و بهبود تولید باشند.
در حال حاضر هدف از پرورش طیور تجاری, رسیدن به حداکثر وزن و تولید تخم مرغ به ازای هر واحد مصرف خوراک می باشد. با توجه به خصوصیاتی که برای (L – متیونین) مطرح شد می توان این محصول را بهتر گزینه برای جایگزینی (DL - متیونین) موجود در بازار با هدف دستیابی به تولید بیشتر و کاهش هزینه ها در نظر گرفت.

شما می توانید عکس های منتخب این نشست علمی، بازرگانی را از لینک زیر مشاهده نمایید
مشاهده عکس ها
 
کلمات کلیدی ال متیونین متیونین
نظرات شما
  •  

    علیرضا گفت : ۹۶/۰۳/۰۳

    تشکر خیلی عالی بود. فقط نفهمیدم قیمت کدوم فرم متیونین کمتره

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com