نقش 10 درصدی مؤسسه جهاداستقلال در ایجاد ارزش افزوده علوفه و مواد پروتئینی کشور

نقش 10 درصدی مؤسسه جهاداستقلال در ایجاد ارزش افزوده علوفه و مواد پروتئینی کشور
مدیرعامل مؤسسه "جهاداستقلال"، به مناسبت آغاز هفته دولت، سیاست‌های تأثیرگذار این مؤسسه در بهبود بهره‌وری اقتصادی بخش کشاورزی و تولیدات غذایی کشور را تشریح کرد.
مدیرعامل مؤسسه جهاداستقلال امروز درحضور گسترده خبرنگاران رسانه‌های جمعی با بیان اینکه مؤسسه جهاداستقلال مؤسسه‌ای عمومی و غیردولتی است که وظیفه خدمات‌رسانی به بخش کشاورزی و تأمین نهاده‌ها و به‌ویژه زیرساخت‌هایی که شاید بخش خصوصی از عهده آنها برنیاید را بر عهده دارد، گفت: در این باره استراتژی مؤسسه جهاداستقلال حمایت از خدمات‌رسانی به مردم در بخش تولید غذا، پشتیبانی از برنامه‌های اجرایی جهادکشاورزی و سربار نبودن اقتصادی برای دولت است.
محمدرضا شافعی‌نیا با بیان اینکه دست کم 38 درصد اقتصاد خانوار با غذا ارتباط مستقیم دارد، افزود: لذا تأمین غذای کافی و سالم نقش اساسی در امنیت خاطر مردم دارد.
وی با بیان اینکه تولید غذا با بهره‌وری انرژی، کاهش مصرف آب و کاهش مصرف بذر، سم و کود اقتصادی خواهد شد، خاطرنشان کرد: کمااینکه در طرح پایلوت استان زنجان با استفاده از تکنولوژی بسیار پیشرفته در دو منطقه 300 و 500 هکتاری، ضمن صرفه‌جویی 30 درصدی در مصرف انرژی، تولید انواع غلات و سیب‌زمینی و... در واحد سطح دوبرابر شده است.
به گفته مدیرعامل مؤسسه جهاداستقلال، مؤسسه یادشده با کمک به واردات نهاده‌ها و ملاحظاتی اقتصادی که منجر به عرضه نهاده‌ها با قیمت کمتر از نرخ مصوب و مجاز سازمان حمایت می‌شود، نقش حائز اهمیتی در ایجاد ارزش افزوده علوفه و مواد پروتئینی ایفا کرده و خواهد کرد.
شافعی‌نیا درباره تدابیر مؤسسه جهاداستقلال برای ایجاد ارزش افزوه مواد پروتئینی نیز به ابتکار عمل‌هایی مانند کاهش قیمت تمام‌شده و افزایش کیفیت محصول نهایی اشاره کرد و ادامه داد: به‌طور مثال با مذاکرات سازنده این مؤسسه و دارندگان حق لیسانس مواد ژنتیکی دامی در اروپا، هر دز اسپرم وارداتی که قبلاً 20 دلار برای کشور ارزبری داشت، از طریق ظرفیت ایجادشده به میزان 800 هزار دز، به جای 16 میلیون دلار ارزبری فقط 2.5 میلیون دلار ارز خارج شد.
به گفته وی، با احتساب این صرفه‌جویی و تفاوت رقم 13 هزار تومانی هر دز (به ریال) در قیاس با 40 هزار تومان هزینه گذشته، دامداران 50 میلیارد تومان کمتر هزینه کرده‌اند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com