معرفی اعضای هیات مدیره شرکت ۶۰ میلیارد ریالی خوراک دام پارس/ چالش‌های پیش روی صنعت

معرفی اعضای هیات مدیره شرکت ۶۰ میلیارد ریالی خوراک دام پارس/ چالش‌های پیش روی صنعت
به گزارش خبرگزاری فارس بر اساس اطلاعات مندرج در کدال، سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت خوراک دام پارس (سهامی عام) اطلاعات این شرکت را برای سازمان بورس و اوراق بهادار و سهامداران منتشر کرد.
در اجرای مفاد ماده 232 اصلاحیه قانون تجارت، مصوب اسفندماه 1347 و ماده 45 قانون بازار اوراق بهادار بدینوسیله گزارش درباره فعالیت و وضع عمومی شرکت برای سال مالی منتهی به 1393/09/30 بر پایه سوابق، مدارک و اطلاعات موجود تهیه و به شرح ذیل تقدیم می‌شود.
گزارش حاضر به عنوان یکی از گزارش‌های سالانه هیات مدیره به مجمع، مبتنی بر اطلاعات ارایه شده در صورت‌های مالی بوده و اطلاعاتی را درخصوص وضع عمومی شرکت و عملکرد هیات مدیره فراهم می‌‌آورد.
به نظر اینجانبان اطلاعات مندرج در این گزارش که درباره عملیات و وضع عمومی شرکت می‌باشد، با تاکید بر ارایه منصفانه نتایج عملکرد هیات مدیره و در جهت حفظ منافع شرکت و انطباق با مقررات قانونی و اساسنامه شرکت تهیه و ارایه گردیده است مضافا این اطلاعات هماهنگ با واقعیت موجود بوده و اثرات آنها در آینده تا حدی که در موقعیت فعلی می‌توان پیش‌بینی نمود، به نحو درست و کافی در این گزارش ارایه گردیده و هیچ موضوعی که عدم آگاهی از آن موجب گمراهی استفاده کنندگان می‌شود، از گزارش حذف نگردیده و در تاریخ 1394/01/15 به تایید هیات مدیره رسیده است.

مجمتع تولیدگوشت مرغ ماهان-محمدرضا جهانسوز-رئیس هیات مدیره
بیمارستان خیریه رحیمیان-علی رحیمیان اصفهانی-نایب رئیس هیات مدیره
سازمان اقتصادی کوثر-ژاله خوشخو-عضو هیات مدیره
شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران-اصغر تفضلی هرندی-عضو هیات مدیره
شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر-رضا مخبر دزفولی-مدیرعامل و عضو هیات مدیره

پیام هیات مدیره
در آغاز حمد و سپاس خداوند سبحان که کائنات عالم از شمارش نعامتش عاجز است و درود خداوند به پیامبر ختمی مرتب حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار (ع) و درود و سلام به ارواح پاک شهدا و امام (ره) و ارزوی سلامتی و طول عمر باعزت برای رهبر فرزانه انقلاب که سال 1394 را سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نموده‌اند بر عموم ملت ایران اسلامی علی‌الخصوص سهامداران گرامی و کارکنان زحمتکش شرکت پیام هیات مدیره این شرکت را به عرض می‌رساند.
صنعت کشاورزی شاخه دامپروری همانند سایر صنایع از تاثیرات مسایل سیاسی و اقتصادی جهان و کشور مصون نبوده و همواره مسایل وضع مقررات و قوانین جدید موجب تاثیر در روند تولید و سودآوری شرکت بوده است.
چالش‌های پیش روی صنعت
1. اولین و مهمترین مشکل ما در حال حاضر مشخص نبودن جایگاه این صنعت در زنجیره تولید مواد پروتئینی است. هیچ حمایت مستقیمی از این صنعت صورت نمی‌گیرد و این صنعت در حوزه تامین مواد اولیه عمدتا درگیر واسطه‌ها است و هیچگونه مدیریتی در مصرف بهینه مواد اولیه این صنعت انجام نگرفته است.
2. نوسانات شدید نرخ مواد اولیه
3. افزایش رقبا در تولید خوراک دام و طیور و کاهش سهم بازار با توجه به فعالیت 600 کارخانه
4. نوسانات شدید نرخ قیمت جوجه یکروزه و مرغ زنده و تخم مرغ و شیر
5. آسیب‌پذیری مراکز پرورش دام و طیور
6. عدم رغبت مرغداران به جوجه ریزی به علت بالا بودن هزینه‌های تولید.
7. واردات بی‌رویه مرغ به داخل کشور

پشت سر قرار دادن چالشها

شرایط خرید مواد اولیه و همچنین نوسانات شدید بهتای مواد تاثیر به سزایی در این صنعت داشته که از دلایل عمده آن عدم انتقال ارز از داخل کشور توسط بانکها، انحصاری شدن واردات مواد اولیه اصلی در بازار و ایجاد شرایط خرید به صورت نقدی و واریزی و عدم انطباق شرایط خرید و شرایط صنعت باعث ایجاد چالشهایی در دوره مالی مورد گزارش شد.
تدبیر شرکت در قبال خرید مرحله‌ای بر مبنای فروش تا بتواند منابع خود را مدیریت نماید. شرکت در سال مای مورد گزارش توانسته به صورت آزمایشی خط جدید که با تکنولوژی روز دنیا همسو می‌باشد را به مرحله تولید آزمایشی رسانده ولی هنوز با ظرفیت اسمی آن و رسیدن به پیک توید نیازمند زمان بیشتر می‌باشد درخصوص ایجاد کارخانه‌های جدید تولید خوراک دام و طیور در سطح کشور که به تبع می‌تواند اثر نامطلوبی در سهم بازار داشته باشد که تنها مزیت رقابتی با کارخانه‌های جدید که با تکنولوژی روز بازار می‌شوند حفظ کیفیت محصولات و همچنین قیمت فروش آن می‌باشد که سعی می‌گردد از مواد اولیه مطلوب استفاده شود، هرچند باعث بالا رفتن بهای فروش می‌شود.
از دیگر چالش‌های صنعت دام و طیور ترغیب و تشویق مراکز پرورش به استفاده از خوراک‌های مش ساخته شده توسط دستگاه‌های ذیبرط به این صورت که مواد اولیه توسط نهادهای دولتی به آنها ارسال می‌شود که عمدتا سویا و گندم و ذرت می‌باشد و صاحبان مراکز را به سمت سوی ساخت خوراک هدایت می‌نمایند و از کارخانجات تولید کننده صنعتی فاصله می‌گیرند که این موضوع تاثیر بسزایی در میزان تقاضای بازار می‌باشد.
چشم‌انداز شرکت در وهله اول حفظ جایگاه خود در صنعت و ارایه محصول با کیفیت به مراکز پرورشی می باشد از برنامه‌های استراتژیک شرکت افزایش و تنوع محصولات و ایجاد بازارهای جدید می‌باشد این شرکت قصد دارد، با تقویت شایستگی‌های خود برنامه راهبردی و استراتژیک جهت ارتباط موثر و مفید با مشتریان و درک نیاز آنها را در اهداف اصلی خود قرار دهد. و با تولید و فروش محصولات جدید از جمله ساخت مکمل، خوراک اسب، بلدرچین و بوقلمون و شتر مرغ محصولات ایجاد نماید تا بتواند ظرفیت‌های بلااستفاده خود را پوشش و قدمی موثر در تولید خوراک‌های جدید بردارد.
مضافا اینکه دستورالعملها و بخشنامه‌های جدید سازان سازمان دامپزشکی مبنی بر اینکه تمامی مراکز تکثیر، پرورش و نگهداری دام و طیور و آبزیان موظف به استفاده از خوراک آماده تهیه شده در کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان مجاز (دارای پروانه بهره‌برداری معتبر از اداره کل دامپزشکی استان) می‌باشند موجب می‌شود که مرغداران اقدام به خرید خوراک آماده طیور نمایند و امید است شرکت خوراک دام پارس از این گزینه بهترین استفاده را نماید.


 
کلمات کلیدی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com