انتشار در تلگرام

پهلوگیری ۱۵ فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت:۱۵فروند کشتی اقیانوس پیما حامل نهاده های دامی در روزهای اخیر در لنگرگاه بندر امام خمینی پهلو گرفتند.

حمید بدوی روز یکشنبه افزود: این نهاده‌های دامی حامل یک میلیون تن جو دامی ، کنجاله ، دانه روغنی سویا و ذرت دانه‌ای است که توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور وابسته به وزارت جهادکشاورزی از کشورهای مختلف به خصوص برزیل خریداری شده است.

وی گفت:کشتی های پهلوگرفته در لنگرگاه بندر امام خمینی به تدریج به سمت  اسکله "فله بار" این بندر برای تخلیه حرکت خواهند کرد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان در ادامه افزود:هم اکنون نیز سه فروند کشتی حامل ۲۲۰هزار تن کنجاله و جو دامی در اسکله بندر امام خمینی در حال تخلیه و حمل یکسره به مناطق مختلف کشور هستند.

بدوی افزود:تخلیه و بارگیری نهاده های دامی به صورت مستمر در بندر امام خمینی در حال انجام است و هم اکنون ۲ میلیون تن نهاده های دامی در انبارهای این بندر نگهداری می‌شود.

حدود ۸۰درصد حجم کالاهای اساسی (نهاده دامی و غلات) مورد نیاز کشور در بندر امام خمینی تخلیه می شود. نیمه نخست امسال حدود هشت میلیون تن کالاهای اساسی از طریق این بندر وارد کشور شده است.

شرکت پشتیبانی امور دام کشور و شرکت های بخش خصوصی مسئولیت واردات نهاده دامی را برعهده دارند ولی واردات غله به صورت انحصاری توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران انجام می شود.

بندر امام خمینی در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در سواحل خور موسی واقع شده است.