انتشار در تلگرام

قیمت مرغ مطابق با عرضه و تقاضا تغییر می کند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: آمار و ظرفیت جوجه ریزی در چند ماه گذشته وضعیت خوبی داشته است و در شهریور حدود هفت میلیون جوجه ریزی داشتیم که این آمار شبیه به سال گذشته است.
حسین ایراندوست اظهار کرد: میزان توزیع نهاده بین مرغداری‌ها مانند سال های گذشته است و به ازای هر مرغ، مقدار چهار کیلو و ٩٠٠ گرم ذرت و سویا از طریق سامانه بازارگاه نهاده ها به صورت سیستمی به مرغداران تعلق می گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: آمار و ظرفیت جوجه ریزی در چند ماه گذشته وضعیت خوبی داشته است و در شهریور حدود هفت میلیون جوجه ریزی داشتیم که این آمار شبیه به سال گذشته است.
ایراندوست با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل خاصی برای ما و مرغدار وجود ندارد، بیان کرد: میزان جوجه ریزی که داشتیم اگر با همین روند و سرعت جلو رود بهتر از پاییز سال گذشته خواهد بود.

وی در خصوص مشکلات مرغداران افزود: از جمله مشکلات مرغداری‌ها، ارسال به موقع نهاده ها است که نگرانی هایی را برای ما ایجاد می کند همچنین کرایه های غیررسمی را از مرغداری‌ها مطالبه می کنند که مرغدار را رنج می دهد.
حسین ایراندوست تصریح کرد: قیمت جوجه یک روزه در بازار هنوز مطابق با قیمت مصوب شده نیست و مرغدار ناچار است جوجه یک روزه را با قیمت بالاتری خریداری کند که به دلیل وجود این مشکل سقف جوجه ریزی در مرغداری ها کاهش یافته و فاصله بین جوجه ریزی ها زیاد شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: این موضوع نیز برای مرغدارها نگرانی ایجاد کرده است و تلاش می کنند در سطح ظرفیتشان جوجه ریزی کنند و فاصله بین جوجه ریزی ها را کاهش دهند.

ایراندوست اذعان کرد: یکی دیگر از مشکلات مرغدار این است که اگر با تمام سختی ها جوجه ریزی را انجام و افزایش دهند، میزان مرغ در بازار افزایش یافته و عرضه زیاد شود در نتیجه قیمت مرغ پایین آماده و مرغداری ها دچار ضرر و زیان می شوند.
وی افزود: مرغداری ها انتظار دارند شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ مازادی که در بازار است را با قیمتی مشابه قیمت مرغ گرم از مرغدار تحویل بگیرد که از این بابت دچار ضرر و زیان نشوند.
حسین ایراندوست در مورد تعیین قیمت مرغ در پاییز و زمستان اظهار کرد: قیمت مرغ مطابق با عرضه و تقاضا تغییر می کند و به تغییر فصل ربط ندارد، وضعیت جوجه ریزی در ماه های آینده مشخص کننده قیمت مرغ در پاییز و زمستان خواهد بود.