انتشار در تلگرام

صادرات ۶۰۷ تن خوراک دام و مکمل آبزیان از کردستان به خارج کشور

مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۰۷ تن خوراک دام و مکمل آبزیان و انواع فرآورده‌های خام دامی از استان به خارج از کشور صادر شده است.
مجتبی ورمقانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کردستان یکی از قطب‌های اصلی تولید گوشت و فرآورده‌های دامی در کشور بوده و هم اکنون جمعیت دامی استان حدود دو میلیون و ۲۱۰ هزار رأس دام سبک و ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین است.
وی افزود: در حال حاضر ۷۶۸ واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و سایر طیور با ظرفیت سالانه ۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۴۹ قطعه فعال است.

مدیر کل دامپزشکی کردستان خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌های دوران کرونایی و تحریم‌های ظالمانه، با تسهیل در امر صادرات و رعایت تمامی پروتکل‌های بین المللی در ۶ ماه نخست امسال مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای را برای چند قلم فرآورده خام دامی در استان صادر شد.
ورمقانی افزود: در سال جاری با هدف ارزآوری و افزایش صادرات محصولات غیر نفتی شاهد افزایش حجم صادرات فرآورده‌های خام دامی از استان کردستان به خارج از کشور بودیم.

وی اعلام کرد: صادر کنندگان کردستانی با استفاده از این مجوزها توانستند در مدت یاد شده ۲۷۷ هزار و ۲۶۸ کیلوگرم ماهی قزل آلای منجمد و تازه را از استان صادر کنند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: دو محموله خوراک دام و مکمل آبزیان به مقدار ۳۲۰ هزار کیلو گرم و یک محموله نمک سود شده به وزن ۱۰ هزار و ۶۸۰ کیلو گرم در مجموع به مقدار ۶۰۷ هزار و ۹۴۸ کیلو گرم هم از استان به کشورهای روسیه، ارمنستان، عراق و پاکستان صادر شد.