انتشار در تلگرام

پایین بودن کیفیت نهاده‌های وارداتی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: کیفیت نهاده‌های وارداتی در بندر امیرآباد بسیار پایین بود این مسئله در خصوص جو های وارداتی بسیار شدیدتر است و حدودا ۳۰درصد از محموله‌های وارداتی را خاک تشکیل می‌داد.

محمدجواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص کیفیت نهاده‌های دامی وارداتی، گفت: کیفیت نهاده‌های وارداتی در بندر امیرآباد بسیار پایین بود به صورت مثال ذرت وارداتی دپو شده در این بندر دارای دانه‌های شکسته، خاک و کاه و کلش بود اما این مسئله در خصوص جو های وارداتی بسیار شدیدتر است و حدودا 30درصد از محموله‌های وارداتی را خاک تشکیل می‌داد.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات نهاده‌های دامی بی‌کیفیت مشکلات خاص خود را به همراه دارد، ادامه داد: به صورت شفاهی و کتبی به مسئولین اجرایی مربوطه در خصوص افزایش نظارت بر کیفیت نهاده‌های دامی وارداتی تذکرات لازم داده شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجددا در نشستی با معاونین وزارت جهاد کشاورزی بر تسریع روند حمل نهاده‌های دامی دپو شده در بنادر کشور تاکید شد، عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی  2 هزار و 500 کامیون نهاده‌های وارداتی از بندر امام خمینی (ره) را در سراسر کشور توزیع کرده‌اند و درحال حاضر از ظرفیت استان‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش برای حمل نهاده‌های دامی نیز استفاده می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر روزانه حدود چندهزار تن نهاده دامی از بندر امام خمینی (ره) توزیع می‌شود و به زودی مجددا از این بندر و روند واردات نهاده‌های دامی بصورت نظارت میدانی پیگیری ها انجام می شود.