انتشار در تلگرام

جوجه کشی از انواع نژادهای مرغ

پرورش و جوجه کشی از مرغ امروزه به دلیل داشتن ارزش بالای گوشت و تخم آن میتواند یک روش عالی برای کسب و کار بشمار آید. اما داشتن تجربه کافی میتواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت کسب و کار باشد. اگر جز افرادی هستید که میخواهید جوجه کشی از مرغ و حتی بهترین نژاد مرغ برای جوجه کشی را بدانید حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
برخی از نژادهای برتر مرغ برای جوجه کشی
طبق بررسی های انجام گرفته در بهترین دانشگاه های کشور های خارجی نزدیک به 300 نژاد مرغ یافت شده که برخی از این نژادها مناسب برای پرورش گوشتی بوده و برخی نیز برای تخم گذاری مناسب میباشد. اما در نظر داشته باشید که نوع نژاد در مرغ ها تاثیر بسیار زیادی در پرورش آنها دارد.
در نظر داشته باشید که حتما در هنگام پرورش مرغ نژادهای برتر را انتخاب نمائید و این به میزان تجربه شما بستگی دارد. اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید بهتر است تا تحقیقات بسیار زیادی را انجام دهید و بهترین نژاد مرغ را برای جوجه کشی انتخاب و اقدام به پرورش و جوجه کشی نمائید.

مرغ مرندی
نگهداری و پرورش مرغ مرندی به عنوان یک کسب و کار پرسود به شمار میرود. این نوع از نژاد ریسک کمتری برای پرورش داده و در ر مزرعه و یا محیطی از این نوع مرغ نگهداری میشود. در نظر داشته باشید که یکی از ویژگی های مهم این نژاد مقاومت بدنی بالای آن میباشد. مرغ نژاد مرندی هم به صورت تخمگذار بوده و هم میتواند به عنوان نژاد مرغ گوشتی باشد و حتی در برخی از مواقع از تغذیه بهتری داشته باشد میتواند 3 کیلوگرم وزن داشته باشد به همین دلیل نگهداری و پرورش این نوع مرغ به نفع پرورش دهنده بوده و میتواند سود بسیار زیادی را برای پرورش دهنده به ارمغان بیاورد.