انتشار در تلگرام

هویت گذاری دام گامی برای کوتاه کردن دست دلال های نهاده های دامی

خراسان شمالی رئیس اتحادیه گاوداران بجنورد گفت: هویت گذاری دام طرحی است که کمک خیلی زیادی برای کوتاه کردن دست دلال های نهاده های دامی می کند.
حسینعلی حصاری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه طرح هویت گذاری دام چند ماهی است که در استان به مرحله اجرا درآمده است، اظهارکرد: تاکنون ۹۰ درصد از هویت گذاری دام های شهرستان بجنورد انجام شده است.
وی افزود: در گذشته سهمیه اختصاصی نهاده های دامی به دامداران بر اساس دفترچه های دامپزشکی و ... بوده است که این امر موجب می شد تا قسمتی از نهاده های دامی اختصاص یافته به دامدار و بخشی نیز به افرادی که در گذشته دامدار بوده اند و هم اکنون دامدار نیستند، اختصاص یابد.
حصاری ادامه داد: و همین امر نیز موجب می شد تا مقداری از نهاده های دامی سر از بازار آزاد در بیاورد.
وی اظهارکرد: اما با اجرای طرح هویت گذاری دام ها، تمامی اطلاعات دامدار و دام در سامانه ثبت شده و نهاده اختصاص یافته فقط بر اساس اطلاعات این سامانه است.
این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه میان نهاده دولتی و آزاد اختلاف حدود دو هزار تومانی وجود دارد که علت اصلی آن حضور سودجویان است.
وی خاطرنشان کرد: هرچند نهاده دولتی اختصاص یافته کفاف یک دامدار را نمی دهد اما این طرح موجب می شود تا دست دلال ها کوتاه و مقدار اختصاصی افزایش یابد.