انتشار در تلگرام

اجرای طرح ملی احیای مرغ نژاد آرین با جدیت پیگیری شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح ملی احیای مرغ نژاد آرین در کشور با جدیت پیگیری شود.
کاظم خاوازی در دیدار چهره به چهره با کشاورزان و بهره برداران استان آذربایجان غربی که برای بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی انجام شد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی در راستای طرح ملی احیای مرغ لاین آرین تمام تلاش خود را برای تأمین بسته‌های حمایتی، تشویقی و ترویجی از این صنعت به کار بسته است.
وی با اشاره به اهمیت احیای مرغ لاین در کشور تصریح کرد: با توجه به وجود مجتمع مرغ لاین آرین در کشور و توانمندی‌های ژنتیکی بالقوه و مناسب و نیز دستور ویژه مقام معظم رهبری در خصوص احیای مرغ لاین آرین و توجه تمام مسئولین عالی رتبه کشور در بودجه ۱۴۰۰ نیز تسهیلات حمایتی و تشویقی خوبی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.
وزیر هم اکنون مشکلی در تأمین نهاده‌های واحدهای تخم گذار، گوشتی و مرغ اجداد کشور وجود ندارد، گفت: ذخیره کافی در انبارها برای تأمین نهاده‌های بخش کشاورزی وجود داشته و مشکلی در تأمین نهاده‌ها در بخش طیور وجود ندارد.
خاوازی با اشاره به اینکه هم اینک سه میلیون تن کمبود تأمین نهاده‌های دامی در سطح کشور وجود دارد، گفت: بیشتر مشکلات ایجاد شده در خصوص تأمین نهاده‌های دامی از ناحیه شیوع ویروس کرونا، تحریم‌های ظالمانه است که تلاش می‌کنیم تا بخشی از مشکلات این قشر را برطرف کنیم.