انتشار در تلگرام

وزارت جهادکشاورزی به دنبال کشت نهاده دامی در خارج از کشور است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام برای همکاری با انجمن کشت فراسرزمینی با هدف تأمین ذرت مورد نیاز اعلام آمادگی کرد.
نشست امکان سنجی کشت ذرت دانه‌ای با رویکرد فراسرزمینی با حضور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی، رئیس هیأت مدیره و دبیر انجمن کشت فراسرزمینی در محل سالن جلسات معاونت امور زراعت برگزار شد.
در این نشست، جواد وفابخش معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مقدار نیاز کشور به ذرت و برنامه‌های تأمین آن، پیشنهاد کرد: به منظور تأمین بخشی از نیاز کشور به دانه‌های جیره غذایی دام و طیور و همچنین ذخیره آبی، تفاهم نامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی و انجمن کشت فراسرزمینی با افق ۱۰ ساله منعقد شود.
محمدرضا طلایی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام نیز در این نشست، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام برای تأمین ذرت مورد نیاز این آمادگی را دارد با انجمن کشت فراسرزمینی به دو روش، یکی انعقاد قرارداد بر اساس قیمت اعلامی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با پیش پرداخت ۲۵ درصد و دوم انعقاد تفاهم نامه و خرید بر اساس قیمت جهانی اقدام کند.
در این نشست، علیمراد سرافرازی رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته کشت فراسرزمینی در کشورها مورد حمایت دولت قرار می گیرد که لازم است این امر در کشور ما نیز انجام شود.