انتشار در تلگرام

زیان تولیدکنندگان جوجه یکروزه به ۱۸۰ میلیارد تومان رسید

رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت:تولیدکنندگان جوجه یکروزه هر ماه از محل فروش جوجه ۱۸۰میلیارد تومان متضرر می‌شوند.
غلامعلی فارغی رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه، از استمرار بحران جوجه یکروزه خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ تومان است که با قیمت تمام شده خود فاصله معناداری دارد.
وی قیمت تمام شده هر قطعه جوجه یکروزه را ۳ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به عرضه جوجه یکروزه  با نصف نرخ تمام شده، هر ماه تولیدکنندگان مرغ مادر ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان از ناحیه فروش متضرر هستند.
فارغی درباره آینده بازار جوجه یکروزه بیان کرد: اگر نهاده با نرخ مصوب به میزان کافی توزیع شود، قیمت جوجه در بازار تا حدودی بهبود می‌یابد، در غیر این صورت بحران قیمت همچنان در بازار ادامه خواهد داشت.
این مقام مسئول تولید ماهیانه جوجه یکروزه را ۱۲۰ میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: این در حالی است که نیاز ماهیانه کشور ۸۰ میلیون قطعه است که مازاد تولید نسبت به نیاز کشور منجر به افت قیمت جوجه یکروزه در بازار شده است.
وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از صادرات جوجه یکروزه نداریم، بیان کرد: بنابر آمار از ابتدای سال ۱۰ میلیون قطعه جوجه به بازار‌های هدف صادر شده است و پیش بینی می‌شود که مجموع صادرات به حدود ۳۲ تا ۳۳ میلیون قطعه برسد.
رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در پایان تصریح کرد: با وجود مشکلات متعدد پیش روی صنعت، بنده معتقدم که ارز ۴۲۰۰ تومانی باید حذف شود و در مقابل به مصرف کننده یارانه مستقیم پرداخت شود و برای تولیدکننده با تامین منابع مالی از بانک‌ها جبران شود.