انتشار در تلگرام

بازار نهاده‌های دامی در انحصار یک نفر است!

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه انحصار نهاده‌های دامی، کمر دامپروری و به‌ویژه محصولات گوشتی را شکسته است، گفت: تمامی نهاده‌های دامی در انحصار یک نفر است.
محمدتقی نقدعلی در رابطه با دلایل گرانی مرغ در روزهای اخیر و راه‌های کاهش قیمت آن، گفت: مطابق بررسی‌ها انحصار نهاده‌های دامی، کمر دامپروری و به‌ویژه محصولات گوشتی را شکسته است چراکه تمامی نهاده‌های دامی در انحصار یک نفر است، در حالی که قیمت نهاده‌های دامی رابطه مستقیمی با بازار فرآوده‌های دامی دارد.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود تحریم‌ها و کمبود ارز، همان میزان محدود نهاده‌های وارد شده با دلالی و واسطه‌گری و قیمت گزاف بوده است.
به گفته وی "انحصار در واردات" و "وجود دلال‌ها" و "واسطه‌های بسیار" دست به دست هم می‌دهند که محصول گران به دست مصرف کننده برسد.
وی با بیان اینکه کمبود نهاده‌های دامی در آینده بسیاری از مرغ‌داری‌ها را به تعطیل می‌کشاند، اضافه کرد: اگرچه مجلس در حال بررسی دلیل تعلل واردکننده در تخلیه بار است اما مقامات اجرایی نیز باید رفع این موانع را در اولویت کاری خود قرار دهند، همچنین هرچه سریع‌تر موانعی -که سبب دیر رسیدن نهاده‌های دامی به دست تولیدکننده می‌شود- رفع شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوعاتی همچون تورم، گرانی و وضعیت معیشت مردم در اولویت نخست کاری مجلس و کمیسیون کشاورزی است، اضافه کرد: در وهله اول تذکر به وزیر مربوطه، سپس بررسی میدانی و افزایش نظارت بر کیفیت واردات، تخلیه نهاده‌های دامی و کیفیت رسیدن آن به دست مصرف‌کننده را در برنامه داریم و به یقین هر مسئول و دستگاهی که در این زمینه قصور داشته باشد توبیخ خواهد شد.