انتشار در تلگرام

کنترل نبض بازار گوشت مرغ با حذف دلالان نهاده دامی

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: اگر دست دلالان از بازار نهاده‌ها کوتاه شود به راحتی می‌توان قیمت گوشت مرغ را کنترل کرد.
احد آزادی خواه عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، گفت: افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار برای همگان قابل پیش بینی بود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نشست هفته گذشته هیات رئیسه و برخی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این نشست افزایش قیمت نهاده دامی و عدم توزیع به موقع آن به عنوان عامل اصلی افزایش قیمت گوشت مرغ شناخته شد.
وی با تاکید بر اینکه واردات نهاده‌های دامی هیچگونه ساماندهی ندارد، عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی در گمرکات کشور کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی با چالش مدیریتی و عدم ترخیص بار مواجه شده‌اند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شبکه مسموم دلالی اجازه نمی‌دهد نهاده‌های دامی به دست مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان واقعی برسد، تصریح کرد: دلالان با ایجاد بازار سیاه نهاده‌های دامی، بازار اصلی را ملتهب می‌کنند، دولت گام اولیه را در زمینه واردات نهاده‌ها به خوبی برداشته اما در زمینه توزیع عملکرد مناسبی نداشته است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان گمرک باید برای کوتاه کردن دست دلالان نهاده‌های دامی تلاش جدی داشته باشند، عنوان کرد: اگر دست دلالان از بازار نهاده‌ها کوتاه شود به راحتی می‌توان قیمت گوشت مرغ را کنترل کرد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، گفت: بسیاری از تولیدکنندگان اعلام آمادگی کرده‌اند تا در صورت توزیع مناسب نهاده‌های دامی، بازار گوشت مرغ را بر اساس نرخ تعیین شده تامین کنند.