انتشار در تلگرام

چین واردات مرغ از آمریکا را ممنوع کرد

دولت چین اعلام کرد به عنوان بخشی از برنامه مبارزه با بیماری همه گیر"کوید-۱۹"، واردات یک مارک خاص مرغ آمریکایی را متوقف می‌کند.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین روز دوشنبه اعلام کرد به علت نگرانی‌های ناشی از گسترش ویروس کرونا‏‏ واردات مرغ از آمریکا را ممنوع کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه‏, دولت چین اعلام کرد به عنوان بخشی از برنامه مبارزه با بیماری همه گیر"کوید-۱۹"، واردات یک مارک خاص مرغ آمریکایی را متوقف می‌کند. در همین ارتباط‏, مقامات چین دستور دادند کارخانه "پپسی کو" (PepsiCo) در پکن را تعطیل کنند. اداره کل گمرک چین تصریح کرد که پس از شناسایی ویروس (کرونا) در یک کارخانه آمریکایی گروه "پپسی کو"، واردات مارک تجاری"تایسون فود" (Tyson Foods) به طور موقت، به حالت تعلیق درآمده است. سایر محصولات این مارک که قبلاً وارد چین شده بودند، نیز توقیف خواهد شد. "فان ژیمین" سخنگوی برند "پپسی کو"، گفت: «پس از آن که آزمایش (تشخیص ابتلا به ویروس کرونا) مربوط به چند کارمند در این شرکت مثبت اعلام شد، پکن دستور داده است که کارخانه "پپسی کو" بسته شود». مقامات بهداشتی گفتند که آن‌ها ۲۲ مورد جدید از ابتلا به "ویروس کرونا" را روز یکشنبه در پکن کشف کرده اند؛ جایی که بیش از دو میلیون نفر از ساکنان قبلاً مورد آزمایش قرار گرفته اند و سعی در جلوگیری از گسترش موج جدید ابتلا از یک بازار عمده فروشی مواد غذایی در پایتخت را دارند.
چندی پیش به افراد محلّی توصیه شد که غذا‌های دریایی یخ زده خریداری شده از این بازار، که در حال حاضر بسته شده است، را دور بریزند. مقامات همچنین روز جمعه، از یک کمپین ملّی برای بازرسی از مواد غذایی وارداتی خبر دادند. کارمندان رستوران ها، سوپر مارکت ها، بازار‌ها و توزیع کنندگان مواد غذایی نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرند. یک مقام ارشد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین روز جمعه به خبرنگاران گفت که شیوع "ویروس جدید کرونا" تحت کنترل است، اما پکن همچنان به ثبت موارد جدید ادامه می‌دهد. در کل، چین ۲۶ مورد جدید ابتلا به "ویروس کرونا" را در روز یکشنبه به ثبت رساند؛ از جمله سه مورد در استان هوبی، که با پایتخت هم مرز است. یکی از افرادی که تست وی مثبت اعلام شده است در بازار ماهی "شین فادی" کار کرده بود. مقامات چینی همچنین از یک مورد ابتلا وارداتی خبر دادند.