انتشار در تلگرام

ضرورت تغییر فضای حاکم بر وزارت جهادکشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: فضای حاکم بر مدیریت وزارت جهاد کشاورزی باید تغییر کرده و روحیه جهادی در این وزارتخانه تقویت شود.
احمدعلی کیخا - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی - 20 فروردین در جلسه علنی که به منظور بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برگزار شده بود، گفت: برای اولین بار است که در مجلس و بعد از اصلاح آیین‌نامه داخلی بررسی صلاحیت وزرا به کمیسیون‌های تخصصی واگذار شده است.
وی با اشاره به انتظارات و سؤالات کمیسیون کشاورزی از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی افزود: فضای حاکم بر مدیریت وزارت جهاد کشاورزی باید تغییر کرده و روحیه جهادی در این وزارتخانه تقویت شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: فراجناحی عمل کردن در این وزارتخانه و اولویت قائل شدن برای تعهد در واگذاری مسؤولیت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی گفت: استقلال وزیر در تصمیمات اجرایی و مدیریتی و همچنین در اولویت به کارگیری جوانان دارای روحیه جهادی و آگاه به مسائل مربوط به وزارت جهاد کشاورزی و پاکدستی آنها بسیار مهم است.
کیخا خاطرنشان کرد: تعهد وزیر جهاد کشاورزی به دفاع از حقوق کشاورزان و تولیدکنندگان در دولت و همچنین مبارزه جدی با فساد در سطح این وزارتخانه به ویژه در امورات مربوط به قرنطینه‌ها باید در دستور کار وزیر قرار گیرد.
رئیس کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: شکستن انحصار در واردات نهادهای کشاورزی و همچنین رقابتی کردن حوزه توسعه کسب و کار در وزارت جهاد کشاورزی بسیار مهم است.